Razlog novog tromesečnog pada od gotovo 10 procenata je svetska ekonomija, koja je opet u krizi.
Ljudi su značajno manje kupovali pametne telefone tokom prethodna tri meseca (april, maj i jun tj. Q2 2022), a razlog tome više nije korona.
Samsung je zauzeo prvo mesto s 21% tržišnog udela, jer je ojačao svoju ponudu serije Galaxy A, čiji smo najznačajniji model nedavno testirali - Galaxy A53 5G.
Apple je bio drugi sa 17% udela, jer je iPhone 13 i dalje tražena roba.
Xiaomi, Oppo i vivo nastavili su da se bore u Kini pre svega pretrpevši padove redom i zauzeli su 14%, 10%, odnosno 9% tržišnog udela s tim da vivo ima najviše izgleda za ponovni rast, jer je nastavio širenje u Evropi i predstavio svoj flagship model vivo X80 Pro u mnogim EU zemljama u kojim posluje i kod nas.
Potražnja je u drugom tromesečju 2022. u svetu počela da opada nakon ekonomskih prepreka i regionalne neizvesnosti, pokazuju informacije koje je objavio Canalys. Ekonomski problemi, slaba potražnja i gomilanje zaliha, koje je napravio posebno Samsung, doveli su do toga da dobavljači brzo preispitaju svoje strategije za ostatak 2022. godine.
Prekomerna ponuda telefona srednjeg ranga postala je problem za dobavljače koji sad moraju da se koncentrišu na novi period prilagođavanja i spreme se za lansiranja skupljih modela, jer potrošači s ograničenim budžetom i pažljivijim načinom trošenja, koji je ustanovljen još tokom korone, ne menjaju svoje uređaje kao nekada.
Istovremeno, nestašica komponenti koja traje i dalje, pa i pritisci na troškove polako popuštaju, ali ostaje nekoliko problema u logistici i proizvodnji poput pooštravanja uvoznih zakona i carinskih postupaka na nekim tržištima u razvoju koji odgađaju isporuke, objasnio je Canalys.
U bliskoj budućnosti dobavljači će nastojati da ubrzaju prodaju koristeći promocije i ponude pre novih lansiranja tokom praznične sezone kako bi ublažili pritisak likvidnosti kanala. Ipak, za razliku od prošlogodišnje zadržane potražnje, ali će morati da pomire s činjenicom da je na interes potrošača ove godine uticala i ogromna inflacija, koja je posle nešto više od decenije i poslednje velike ekonomske krize ponovo u centru pažnje.
Ukupno je tokom Q2 2022. perioda širom sveta isporučeno 316 miliona pametnih telefona, što je pad od značajnih devet posto u odnosu na isto tromesečje 2021. godine.
Samsung je svoj udeo s prošlogodišnjih 18 posto povećao na 21, a za isto toliko je i Apple povećao svoj udeo, sa 14 na 17%. Treći na tržištu, Xiaomi, je i tokom ovog kvartala zabeležio pad isporuka za tri procenta, sa 17 na 14, dok su Oppo i vivo pali za po jedan procenat, sa 11 na 10, odnosno sa 10 na devet procenata udela na tržištu.