Ukoliko vas neko pita da li znate koja kompanija proizvodi najprodavaniji telefon / tablet / laptop / pametan sat / bežične slušalice na svetu - odgovor na sva pitanja je isti.
Tržište pametnih uređaja raste iz godine u godinu. Neki proizvođači nikada nisu ni zasijali, neki su dosegli neslućene visine, neki su postali pravi giganti, a neki su potpuno potonuli.
Borba za svoj deo kolača na tržištu ne jenjava, a kompanije se grčevito bore da privuku kupce novim idejama, inovacijama i pristupačnim cenama.
Mnoge neće iznenaditi podatak da jedna kompanija dominira tržištem i da je s razlogom najvrednija tehnološka kompanija na svetu. Ipak, podatak koji može iznenaditi je taj da dominira na gotovo svim relevantnim poljima tržišta prenosivih pametnih uređaja.
Verovatno ste do sada shvatili da govorimo o kompaniji Apple, a evo na kojim poljima razbijaju konkurenciju:
- Najprodavaniji telefon na svetu - iPhone 13
- Najprodavaniji tablet na svetu - iPad (2021)
- Najprodavaniji laptop na svetu - MacBook Air (2020)
- Najprodavaniji pametni sat na svetu - Apple Watch (Series 6)
- Najprodavanije bežične slušalice - AirPods Pro
Ponavljamo, ovo nije nikakvo iznenađenje. Razloga je mnogo, ali primarno treba uzeti u obzir polarizaciju koja postoji na tržištu.
Naime, iako Apple drži 16% tržišta desktop računara, odnosno 26% tržišta pametnih prenosivih uređaja, on takođe sam pravi operativne sisteme za svoje uređaje. Ovo deli tržište na macOS i Windows, iOS / iPadOS i Android, odnosno watchOS i Wear OS uređaje.
Ukupan broj proizvoda koje kompanija iz Kupertina lansira godišnje možemo izbrojati na prste, dok se proizvodi iz svih drugih kategorija broje u stotinama, ako ne i u hiljadama, što znači da dok se proizvođači Windows, odnosno Android uređaja bore za prevlast među sobom, Apple je na neki način konkurencija samom sebi i lako dominira tržištem.
Naravno, ne treba zaboraviti ni ekosistem i interakciju uređaja koju Apple proizvodi imaju među sobom. Jedina druga kompanija koja pokušava da primeni sličan princip je Huawei.