PRODATO!

EVO KAKO TRGUJU NAŠIM PODACIMA: Ako vam do sada nije bilo jasno - sad hoće, Facebook će odlepiti zbog ovoga

Najnovija reklama kompanije Apple na šaljiv način pokušava da dočara kako se trguje našim podacima

Izvor: YouTube / Apple / Screenshot

Da li ste se ikada pitali šta se dešava sa podacima prikupljenim o vama? Znate li gde oni završe? Kompanija Appleje u najnovijoj reklami pokušala da to dočara na pomalo šaljiv način.

Reklama prati devojku Eli koja u prodavnici ploča slučajno nailazi na aukciju svojih podataka. Apple koristi šaljiv, ali uznemirujuće tačan, prikaz posrednika i klijentele kako bi ilustrovao poentu – ovo je ono što se dešava sa vašim podacima.

U reklami pod nazivom “Vaši podaci se prodaju!“, objavljenoj na YouTubekanalu kompanije, Eli je očigledno šokirana i zgrožena, jer se svi podaci o njoj na prodaju – njene poruke, istorija pretraživanja, kontakti, lokacija, pa čak i istorija kupovine lekova.

Budući da je ovo, ipak, Apple reklama, Eli vadi svoj iPhonei prstom pritiska opciju “Zatraži da me ne prate“, nakon čega svi kupci odlaze u oblaku dima. Eli takođe prilagođava podešavanja privatnosti svog internet pregledača i ubrzo je sumnjiva aukcijska sala prazna.

Moramo priznati da je reklama vrlo učinkovita, iako malo nametljiva, ali ne i netačna. Svaka veb stranica ima tuce alata za praćenje, koji omogućavaju da ostavljene podatke korisnika prenesu na drugu veb stranicu – ovo je razlog zašto će vas ako, na primer, potražite hranu za pse, reklame o sličnoj temi pratiti i na drugim sajtovima.

Developeri aplikacija na sličan način prodaju vaše podatke trećoj strani. Program privatnosti Apple kompanije primorava aplikacije da traže vašu dozvolu kako bi vas pratile. Većina Apple korisnika, naravno, ne dozvoljava aplikacijama da to čine, što je izazvalo pravu pometnju na tržištu, koju su negativno osetili, primarno, Android korisnici.

Apple kaže da je cilj ove preuveličane reklame da istakne potencijalnu upotrebu korisničkih podataka, onih za koje niste ni bili svesni da postoje. Ova kompanija, koja nikada nije zarađivala prodajom podataka svojih korisnika, je u zavidnoj poziciji kada je privatnost u pitanju i ima tu slobodu da “proziva“ svoje konkurente po tom pitanju, što neretko i čine.

Privacy on iPhone
Izvor: Apple