benčmark test

Najnovija merenja pokazala: Kako su srpske mobilne mreže rangirane po kvalitetu usluga?

Merenjima je bilo obuhvaćeno 55 gradova, 17.000 kilometara puteva i više od 1.600 kilometara železničkih pravaca, a tokom kampanje je obavljeno preko 9.000 poziva i 7.000 sesija

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) sprovelo je, u periodu od septembra do decembra 2023. godine, uporedna merenja i analiza parametara kvaliteta usluga mobilnih mreža sva tri operatora u Srbiji – Benčmark mobilnih mreža.

Merenjima je bilo obuhvaćeno 55 gradova, 17.000 kilometara puteva i više od 1.600 kilometara železničkih pravaca u oba smera merenja. Tokom kampanje, obavljeno je preko 9.000 poziva i 7.000 sesija za svaku od usluga prenosa podataka, u mreži svakog operatora, na svim raspoloživim tehnologijama (2G, 3G, 4G).

Merenja su uključivala:

merenje parametara kvaliteta za govornu uslugu i usluge prenosa podataka (pretraživanje interneta, brzina prenosa podataka, YouTube striming, prenos WhatsApp poruka),

  • merenja radio parametera za mreže 2G/3G/4G tehnologije.

    Merenja su pokazala sledeće rezultate:

    • Telekom Srbija je ostvario ukupan rezultat od – 90,32,
    • sledi A1 Srbija sa – 90,12 poena,
    • na trećem mestu se našao Yettel sa 88,17 od mogućih 100 poena.

    Mala razlika u vrednostima ukupnog rezultata između kompanija Telekoma Srbija i A1 Srbija ukazuje na jednak nivo kvaliteta usluga koje pružaju svojim korisnicima.

    Ovogodišnji rezultati pokazuju poboljšanje kvaliteta usluga koje mobilni operatori pružaju korisnicima u odnosu na prethodnu godinu, što i jeste cilj benčmark testiranja mobilnih mreža.

    Procena po međunarodnim standardima

    Benčmark mobilnih mreža, obavljen u skladu sa ETSI TR 103 559 Annex A međunarodnim standardom, omogućio je objektivnu procenu korisničkog iskustva i kvaliteta servisa svih operatora mobilnih mreža.

    Metodologija bodovanja razvijena je za potrebe rangiranja mobilnih operatora nakon benčmark merenja, tako da omogući procenu percepcije kvaliteta korišćenih usluga u mobilnoj mreži: prenosa govora, prenosa podataka i video servisa.

    Odličan rezultat, sa srednjom vrednošću od skoro 90 odsto ostvarenog maksimalnog mogućeg broja poena, svrstava operatore usluga u mobilnim mrežama u Srbiji među bolje u Evropi. Čime su se, prema kvalitetu usluga, domaći operatori dodatno približili operatorima u evropskim zemljama koji su uveli 5G tehnologiju.

    BONUS VIDEO:

    Top 10 Iconic Cell Phones
    Izvor: WatchMojo.com