Da li su ljudi počeli da shvataju koliko su vredni njihovi lični podaci?
Kad je Apple najavio opciju da korisnik bira da li će aplikaciji dozvoliti da ga prati Facebook nimalo nije bio oduševljen i kompanija to nije krila.
Zapravo, kad se podsetimo šta sve Facebook traži da prati za svakog korisnika iOS uređaja i potpuno nam je jasno zašto je Facebook bio doslovce očajan novom opcijom, koja utiče na to kako će se društvena mreža ophoditi prema podacima svakog od iOS korisnika.
Stigao je iOS 14, za njim i iOS 14.5, a onda je aktivirana Anti-App Tracking opcija (AAT) i dodeljena mogućnost svakom od korisnika da sam odluči da li će dopustiti aplikaciji da prati njegove podatke u samoj toj aplikaciji, ali i kroz sistem, izvan nje.
Ispostavlja se da su Facebook strepnje bile opravdane, jer je samo 4% Amerikanaca omogućilo praćenje Facebook aplikaciji i samo 12% globalne populacije!
Ove podatke sakupila je i obradila Flurry Analytics kompanija, koja posluje u okviru američke korporacije Verizon Media na globalnom nivou i na području SAD.
Kad se koristi AAT opcija aplikacija nema pravo da prati korisnika i njegove aktivnosti, pa mu reklame, koje vidi nisu targetirane, odnosno nisu poslate do njega po njegovom “ukusu“. Korišćenje ove iOS 14.5 opcije ne utiče na reklame, one će se i dalje prikazivati, ali aplikacija više nema pravo da prati korisnika osim kad on ostvaruje direktnu komunikaciju unutar aplikacije. Recimo, kad na Facebook aplikaciji lajkuje, deli sadržaj, gleda video i slično.
Po svemu sudeći, Facebook bi mogao da ima problema s ovim novim načinom funkcionisanja iOS-a, a istu stvar najavio je i Google za svoj Android. Videćemo kako će se situacija odvijati i koliko će biti na poboljšanje korisnicima.
Da li ste vi već koristili AAT opciju?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.