vivo X100 Pro donosi nove inovativne funkcije: ZEISS APO plivajuću telefoto kameru, ZEISS multifokalnu profesionalnu fotografiju i novi V3 čip posebno prilagođen za obradu slike
Nakon što su pre mesec dana zvanično predstavljeni na kineskom tržištu, na događaju sa koga je i SmartLife ekskluzivno izveštavao, pametni telefoni vivo X100 serije uskoro stižu i u ostale delove sveta. Krajem prošle nedelje, na globalnom sajtu kineske kompanije, objavljeno je da će zvanično predstavljanje X100 serije za evropsko i ostala svetska tržišta biti održano 14. decembra.
O kakvim je telefonima reč? Zbog čega već nedeljama unazad privlače veliku pažnju ljubitalja tehnologije širom sveta? Šta imaju novo da ponude u odnosu na svoje prethodnike i konkurenciju?
Odgovore na ova pitanja potražili smo u razgovoru sa Danielom Gecom, menadžerom za proizvode kompanije vivo Europe.
U periodu kraćem od dve godine, vivo je na tržište izbacio tri premijum telefona X serije. X80 Pro i X90 Pro su izazvali veoma pozitivne reakcije, kako poznavalaca i ljubitelja tehnologije, tako i "običnih" kupaca. Sada je tu i X100 Pro. Šta je to što razlikuje najnoviji vivo flagship od njegovih prethodnika?
"Učestalost lansiranja vivo premijum telefona u saglasnosti je sa industrijskom praksom predstavljanja jednog flagship uređaja godišnje. Nedavno smo odlučili da raspored lansiranja flagship uređaja prilagodimo tako da naše najnovije inovacije na polju mobilne fotografije kupcima donesemo na samom početku nove godine. Uvereni smo da svaka nova X serija svake godine postavlja inovativne trendove na polju mobilnog fotografisanja. U skladu sa tim, vivo X100 Pro nastaje na snazi svojih prethodnika i, imajući trendove za 2024. u vidu, donosi nove funkcije kao što su: ZEISS APO plivajuća telefoto kamera, ZEISS multifokalna profesionalna fotografija, kao i novi V3 čip, posebno prilagođen za obradu slike."
Na predstavljanju vivo X100 serije u Pekingu mogli smo da čujemo da je reč o "jednima od najboljih pametnih telefona ikada". Imajući u vidu koliko je konkurencija na tržištu jaka i brojna, čime vivo opravdava takve tvrdnje? Sa čime X100 izlazi pred kupce i konkurenciju?
"Veoma smo zadovoljni pozitivnim reakcijama nakon lansiranja X100 serije u Kini, koje stižu sa svih strana sveta. X100 Pro je uređaj koji predstavlja oličenje posvećenosti kompanije vivo ka redefinisanju mobilne fotografije. Ono što iskustvo fotografisanja našim flagship uređajima čini tako posebnim je, moram to da naglasim, jedinstvena saradnja sa kompanijom Zeiss. To je iskrena i detaljna saradnja na istraživanju i razvoju, na kojoj su inženjeri viva i Zeiss-a rade u zajedničkoj laboratoriji – vivo ZEISS Imaging Lab, kako bi svake godine korisnicima doneli nove profesionalne fotografske karakteristike."
Kakvu budućnost predviđate najnovijem vivo flagshipu na tržišima van Kine, pre svega na evropskom?
"Čvrsti smo u našoj posvećenosti stalnom redefinisanju standarda mobilne fotografije i mnogo više fokusirani na naš sopstveni put, nego na ono što radi naša konkurencija. Model vivo 100X Pro deo je kontinuiranog evolutivnog putovanja, jer sa svakim pametnim telefonom X serije mi iznova redefinišemo pomenute standarde i hvatamo korak sa trendovima za tu godinu. Mogu samo da vam kažem da vivo X100 Pro definitivno dolazi u Evropu, zato pratite najnovije informacije o predstojećim predstavljanjima tog proizvoda."
vivo u brojkama: 315 telefona na sat, 2.520 uređaja dnevno
Osim novembarskog predstavljanja u Pekingu, novi telefoni X serije bili su glavni razlog novembarske posete evropskih novinara sedištu kompanije vivo u Šendženu, odnosno obližnjem Dunguanu. Oni koji o uređajima – bez kojih danas ne možemo da zamislimo svakodevni život – pišu, dobili su priliku da se iz prve ruke upoznaju sa proizvodnim procesom jedne velike tehnološke kompanije.
Koliko velike – brojke govore same za sebe! Na 25 proizvodnih linija za kinesko tržište, 14 sa kojih silaze telefoni za izvoz i 10 pomoćnih montažnih linija svakog sata silazi 315 pametnih telefona, dok se dnevno u fabrici proizvede najmanje 2.520 uređaja.
Vreme potrebno za proizvodnju jednog vivo pametnog telefona varira u zavisnosti od njegove složenosti. Tako je za model srednje klase, u proseku, potrebno 10 minuta i 24 sekunde, dok jedan flagship telefon (kakav je X100 Pro) silazi sa traka na svakih 18 minuta i 48 sekundi.
Ukupan mesečni kapacitet vivo fabrike iznosi 6 miliona proizvedenih jedinica, dok godišnje sa fabričkih traka silazi i do 72 miliona pametnih telefona.
Ovim podacima treba dodati i to da je poseban tim fabrike, zadužen za održavanje proizvodnih linija, u stanju da za dva do četiri sata, liniju za proizvodnju jednog modela, u potpunosti prenameni proizvodnji drugog.
Motiv zvani "Benfen"
Iza takve predanosti proizvodnji kvalitetnih pametnih telefona stoji više faktora. A jedan od najvažnijih među njima je ono što u vivu nazivaju – "Benfen". Odnosno, "stav o tome da radite prave stvari i da ih radite kako treba".
"Naša korporativna kultura je ta koja privlači i motiviše. Naš uspeh u Kini nas je naučio da funkcijama i dizajnom možete privremeno da privučete ljude, ali da su ispravan stav i kultura kompanije ono što će ih tu zadržati", istakao je u razgovoru sa evropskim novinarima Čangđun Li, predsednik kompanije vivo za Evropu.
"Ne smeta mi što se drugi predstavljaju kao globalne kompanije sa kineskim korenima. Ali to nije dovoljno za nas! Mi želimo da budemo lokalni brend sa kineskim korenima, na svakom tržištu", zaključio je on.
BONUS VIDEO: