Tržište pametnih satova, za razliku od tržišta pametnih telefona, je doživelo rast prodaje u drugom kvartalu 2022. godine.
Čini se da globalni ekonomski problemi i problemi u lancu snabdevanja nisu uticali na prodaju pametnih satova. Čak i dok prodaja pametnih telefona snažno opada zbog ovih faktora, pametni satovi beleže dobre rezultate na tržištu. Istraživačka kompanija Canalys izveštava o porastu isporuka pametnih satova od 9,3% u drugom kvartalu 2022.
Prema novom izveštaju, od 41,7 miliona prodatih nosivih uređaja, satovi su činili 31,7 miliona jedinica, dok preostalih 10 miliona jedinica predstavljaju narukvice. Apple je predvodio tržište pametnih satova sa udelom od 26,4% i obimom isporuke od 8,4 miliona jedinica. Međutim, godišnja stopa rasta kompanije iz Kupertina od 6% je mnogo niža od 58% kompanije Samsung koja je isporučila 2,8 miliona pametnih satova i zauzela 9% globalnog tržišta.
Kineski proizvođač Huawei je pao na treće mesto uprkos rastu isporuka od 14% i zauzeo je udeo od 8,6% na tržištu. Jedini proizvođač u top 5 koji je doživeo pad prodaje jeste Garmin, koji je zbog 11% manje isporuka pao na peto mesto sa udelom od 5,5%.
Izveštaj navodi da je indijsko tržište nosivih uređaja najviše poraslo tokom perioda od aprila do juna. Vođena lokalnim brendovima kao što su Noise, Fire-Boltt i boAt, Indija je registrovala impresivan rast isporuka od 275% i zauzela 15% globalnog tržišta. Najbolji pokazatelj indijskog rasta jeste kompanija Noise koja je zauzela četvrto mesto na listi globalnih isporuka sa 1,8 miliona isporučenih uređaja, odnosno rastom od 382% u odnosu na prošlu godinu.
Ostaje da se vidi kako će globalna inflacija i nestašica čipova uticati na industriju pametnih telefona u drugoj polovini godini. Veoma je primetno da je Samsung u velikom naletu, ali tek treba videti kako će se najnoviji Apple Watch uređaji osme generacije primiti među potrošačima, kao i Apple Watch Ultra, prvi robusni pametni sat kompanije Apple.