Uređaji

"MNOGI PROIZVOĐAČI ĆE POĆI PUTEM KOMPANIJE LG": Više od 347 miliona pametnih telefona isporučeno, slede crni dani

Kompanija Apple je bolje završila prošlu godinu, dok je Samsung znatno bolje počeo u 2021. godini.

Izvor: YouTube / Printscreen/ Kevin The Tech Ninja

Kompanija Canalys koja se bavi tržištem pametnih telefona je otkrila podatke prvog kvartala 2021. godine.

Više od 347 miliona pametnih telefona je isporučeno u prvom kvartalu ove godine, što predstavlja rast od 27% u odnosu na prošlu godinu.

Proizvođači telefona su ostvarili odlične rezultate u prva četiri meseca, a kolo predvodi Samsung sa 76,5 miliona uređaja, odnosno ta kompanija ima 22% udela na tržištu. Prati ih Apple sa 52,4 miliona prodatih uređaja, a njihov udeo na tržištu je 15%. Top tri zaokružuje kompanija Xiaomi sa 49 miliona primeraka i 14% udela na tržištu, što je rekordan rezultat za tu kompaniju.

Oppo i Vivo su isto imali odlične rezultate u prethodnom periodu sa 37 miliona, odnosno 36 miliona. Oppo je imao i odličan godišnji rast od 60%. Sedmo mesto je zauzeo Huawei sa skoro 20 miliona pošiljki. Samsung je prijavio rast profita u mobilnom biznisu od 66%, a zasluge ponajviše idu Galaxy S21 seriji pametnih telefona. Ova južnokorejska kompanija je tako preuzela prvu poziciju od kompanije Apple koja je u poslednjem kvartalu 2020. godine ostvarila bolji rezultat. 

Odličan rezultat u Kini su ostvarili Vivo i Oppo (23 i 22 posto udela na tržištu), koji su svrgnuli Huawei sa trona (15%), ali ta kompanija se u toj zemlji i dalje nalazi među Top 3 proizvođača. Prodaja Apple-ovih uređaja se duplirala u toj zemlji, te su isporučili 12 miliona iPhone telefona.

Analitičari te kompanije napominju da će Honor biti velika pretnja za vodeće u nadolazećem periodu, dok se izlazak LG-a najviše odrazio na području Amerike. 

"Pandemija koronavirusa još uvek ima uticaja na prodaju, ali više nije glavni problem. Proizvodnja kritičnih komponenti kao što su čipseti je ogroman problem, te će značajno umanjiti proizvodnju pametnih telefona u nadolazećem periodu. Mnogi globalni brendovi će morati da promene taktiku. Kompanije sa zalihama komponenti će imati jedinstvenu prednost. Sve ovo će biti veliki pritisak na male brendove koji mogu da krenu putem kompanije LG" - ističe Ben Stanton, menadžer ove analitičke kompanije.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.