U borbi protiv ekstremista i džihadista, Evropa je mobilisala nove saveznike - Google, Twitter, Facebook i Microsoft.
Kompanije su angažovane kako bi se na elektronskom frontu zajedno suprostavili objavljivanju video snimaka koji na javnost deluju zastrašujuće, ali kandidate za džihad - fasciniraju.
Predstavnici četiri velike američke kompanije bili su sinoć pozvani na diskretnu večeru sa ministrima unutrašnjih poslova EU u Luksemburgu, sa ciljem da se pronađe forum za dijalog između onih čiji je zadatak da suzbijaju svako ugrožavanje slobode i onih koji su zbog takvog ugrožavanja zabrinuti, prenosi francuski list "Figaro".
"Islamska država (IS) zna šta radi i dobro baratama komunikacijama, čak i kada je reč o strahotama. Džihadisti pre svega žele da se o njima priča", upozorio je Žil de Keršov, koordinator EU za borbu protiv terorizma.
Internet je za džihadiste moćan način da regrutuju nove članove.
Stoga Francuska i druge evropske zemlje nastoje da na džihadističku propagandu prošire mogućnost ukidanja najofanzivnijih sadržina, kao što je to već slučaj sa sadržajima koji predstavljaju povredu ljudskog dostojanstva, pre svega sa dečjom pornografijom.
Istovremeno, izgleda da i američka strana, naročito ministarstva pravde i unutrašnje bezbednosti, takođe razmatraju načine rešavanja ovog problema, kažu u Briselu.
Pratite nas i na Facebooku!
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.