Ericsson i Philips rešavaju problem internet mobilnog signala i uličnog osvetljenja u jedinstvenom i jednom uređaju - banderi!
Svetski kongres mobilne industrije, koji se održava u Barseloni i možete ga pratiti OVDE, prvo je mesto na kojem su kompanije Royal Philips i Ericsson prikazale inovativni model povezanog LED uličnog osvetljenja. Ovo partnerstvo istovremeno rešava dva velika problema sa kojima se gradovi danas suočavaju: pružanje građanima bolje usluge mobilnog interneta u gusto naseljenim područjima, kao i visoko kvalitetnog javnog osvetljenja koje je energetski efikasno.
Ove kompanije spajaju koristi mobilnog interneta i LED osvetljenja u "lighting-as-a-service" modelu (internet osvetljenje) za gradove. Ovaj model omogućava gradovima da ponude mobilnim operaterima prostor unutar stubova za javno osvetljenje za infrastrukturu mobilnog širokopojasnog interneta, koji će biti većeg dometa, bolje propusne moći i kvaliteta.
Philips će od marta nuditi gradovima LED ulično osvetljenje koje može uključiti i Ericssonovu opremu za mobilnu telekomunikaciju. Mobilni operateri koji sarađuju sa Ericssonom moći će da iznajme prostor unutar stubova za infrastrukturu mobilnog širokopojasnog interneta. Na ovaj način mobilni operateri će moći da unaprede pokrivenost i kapacitet mobilnog interneta za građane, što će rezultirati poboljšanom uslugom mobilnog interneta. Model takođe ubrzava vreme otplate investicije u gradsku infrastrukturu, tako što smanjuje cenu inicijalnih troškova instaliranja i upravljanja ovim sistemima, čime rasterećuje i gradski budžet.
Philipsovo LED osvetljenje može doneti i do 50 do 70 odsto uštede energije, a u kombinaciji sa "pametnim" kontrolama te uštede mogu dostići i 80 odsto, šo je potvrdila i studija koju je sprovela organizacija "The Climate Group" u 12 najvećih gradova sveta.
Predsednik i generalni direktor kompanije Ericsson Hans Vestberg je na MWC kongresu rekao: "Ovo je fenomenalno rešenje koje koristi informacione tehnologije i partnerstva kako bi savladalo izazove urbanizacije. Gradske populacije se uvećavaju za 7.500 ljudi po satu, ali nas svet se geografski ne širi. U međuvremenu, istraživanja kompanije "ConsumerLab" pokazuju da je internet konekcija jedno od pet najvažnijih faktora zadovoljstva gradskim životom. Ovo Zero Site rešenje je inovacija koja pruža priliku ljudima da budu uspešni u ovom umreženom društvu".
Kako bi zadovoljili potražnju za pokrivenošću i kapacitetom, mobilni operateri moraju da unaprede i dodaju još mnogo mobilnih baznih stanica u gusto naseljenim područjima. Nov konektovani stub javnog osvetljenja, dizajniran da smesti Ericssonove najmodernije bazne stanice (male ćelije), nudi nove mogućnosti mrežnim operaterima da pronađu pravu lokaciju za svoje bazne stanice. Ovo će takođe pomoći u smanjenju raspoređivanja mobilne širokopojasne tehnologije izvan tradicionalnih lokacija, što je ključ za dalje razvijanje mreža.
MONDO portal imao je priliku da se među prvim medijima u svetu upozna sa strukturom ovog "2 u 1" mobilno-resvetnog rešenja. Bazna stanica-stub se sastoji iz dva dela, podzemnog, smeštenog u posebno dizajniranoj kutiji i nadzemnog, koji je zapravo bandera sa rasvetom u koju je ubačena telekomunikaciona oprema. Ova rešenja isporučuju se gotovo spremna za postavljanje i njihovo održavanje je veoma jednostavno. Na naše pitanje ko je nadležan za održavanje i popravku kvarova u Ericssonu su nam rekli da su to ređe predstavnici grada, a češće predstavnici operatera. Takođe, ukoliko se javi potreba za tako nečim i Ericsson može da pruži pomoć.
Naravno, interesovalo nas je i to koliko su ove bandere bezbedne što se zračenja tiče, ali je kompanija Ericsson rekla da to ne bi trebalo da se brine, jer je sve u granicima propisanih i dozvoljenih normi.
Više slika sa Ericsson štanda možete pogledati na našoj Facebook stranici, a ostale vesti sa MWC sajma pratite i narednih dana preko #MobIT_MWC2014 na društvenim mrežama.