Alibaba: Najveća svetska onlajn prodavnica? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Alibaba: Najveća svetska onlajn prodavnica?

eBay je možda ajkula u okeanu, ali je Alibaba krokodil u Jangce reci. Ukoliko se budemo borili u okeanu, mogli bismo izgubiti, ali ako se borimo u reci, pobedićemo, kažu u Alibabi.

Kinesko tržište onlajn trgovine postepeno pretiče Sjedinjene Američke Države, a jedna njena gigantska firma pod imenom Alibaba već dominira tržištem, prenosi britanski list Ekonomist.

Ova kompanija je, prema određenim merilima, već postala najveća svetska kompanija u oblasti e-trgovine, dok su dva Alibabina portala prošle godine zabeležila prodaju od 1,1 biliona juana (170 milijardi dolara), što je više od američkih eBaya i Amazona zajedno.

Alibaba je na putu da postane prva svetska kompanija u oblasti onlajn trgovine. Uprkos tako izuzetnom uspehu, mnogi ljudi van Kine jedva da su primetili rast ove privatne kompanije. To bi se, međutim, uskoro moglo promeniti, nakon što je osnivač kompanije, bivši profesor engleskog poznat pod nadimkom DŽek Ma, najavio da će u maju funkciju izvršnog direktora predati DŽonatanu Luu.

Ubrzo nakon toga, kompanija će objaviti detalje inicijalne javne ponude akcija, a procenjuje se da bi ukupna tržišna vrednost kompanije Alibaba mogla biti procenjena na između 55 do 120 milijardi dolara.

Alibabina priča je do sada bila jedna od boljih inovacija i jasan pokazatelj kako steći prednost u Kini!

Sam poznat kao krokodil iz Jangcea, Ma je 1999. osnovao kompaniju zajedno sa sajtom Alibaba.com, poslovnim portalom koji povezuje male kineske proizvođače sa kupcima u inostranstvu. Njegov sledeći izum je potrošački portal Taobao, koji prodaje skoro milijardu proizvoda i na listi je 20 najposećenijih internet stranica na svetu.

Kompanija Alibaba bi, međutim, mogla ostvariti i brži rast. Predviđa se da bi do 2020. godine, kinesko tržište onlajn trgovine mogli biti veće od postojećih tržišta SAD, Britanije, Japana, Nemačke i Francuske.

Alibaba će proširiti poslovanje na globalnom nivou, iskoristivši potrošnju Kineza u inostranstvu i širenjem u zemlje u usponu.

(Tanjug)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi