Novo bojno polje tehnoloških giganata: Da li su pametne naočare sledeća velika stvar? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Novo bojno polje tehnoloških giganata: Da li su pametne naočare sledeća velika stvar?

Autor Ilija Baošić

Meta, Apple i Google vuku velike poteze, dok kineski i manji proizvođači nude iznenađujuće jeftina i inovativna rešenja.

 TECNO MWC 2025 13.jpg Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

Pametne naočare izlaze iz sfere futurizma i postaju novo bojno polje u industriji nosivih uređaja. Dok Ray-Ban i Oakley Meta već osvajaju tržište, Google i Apple spremaju sopstvene modele, a manji proizvođači unose iznenađujuća rešenja. Prednost velikih američkih kompanija leži u pristupu najnovijim čipsetima, bogatim ekosistemima uređaja i moćnim AI modelima, ali konkurencija iz senke brzo sustiže.

HTC je, na primer, predstavio Vive Eagle na Tajvanu, dok su pioniri poput Pivothead-a i Epiphany Eyewear još ranije pokazali potencijal integracije kamere u naočare. Snap je nakon akvizicije Vergence Labs-a razvio prvu generaciju Spectacles modela, a Amazon je lansirao Echo Frames - naočare bez kamere, ali sa ugrađenim zvučnicima i Alexa asistentom. Pravi iskorak dogodio se kada su Meta i EssilorLuxottica spojili kamere, mikrofone, zvučnike i AI u Ray-Ban Stories, a kasnije i u Ray-Ban Meta naočare koje su donele multimodalnu veštačku inteligenciju.

Danas na tržištu postoji na desetine modela pametnih naočara. Kineski proizvođači nude povoljne verzije sa osnovnim funkcijama snimanja i zvuka, dok globalne kompanije predstavljaju naprednije koncepte. Među značajnijim novijim modelima nalaze se Solos AirGo V2 sa podrškom za više AI modela, Xiaomi AI Glasses koje su zasad dostupne samo u Kini, HTC Vive Eagle kao premijum proizvod za tajvansko tržište i Mentra Live sa otvorenim operativnim sistemom i SDK-om za razvoj aplikacija. Postoje i kontroverzniji modeli poput Waves naočara bez LED indikatora snimanja, dok indijski Jio priprema sopstveni pristupačan proizvod.

 TECNO MWC 2025 10.jpg Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

Veliku pažnju privlače i pametne naočare sa projekcijom informacija putem malih ekrana - tzv. HUD naočare. Još 2019. godine North je predstavio Focals - regularno dizajnirane naočare sa monokularnim ekranom, a nakon što je kompaniju preuzeo Google, tehnologija je nastavila da živi u novim konceptima. Kineski Even Realities razvio je G1 naočare sa binokularnim monohromatskim prikazom, dok Brilliant Labs nudi Halo sa otvorenim softverom, AI integracijom i drajverima koji zvuk provode kroz kost. Rokid i Halliday takođe imaju svoja rešenja, a Amazon navodno priprema sopstvene modele za potrošače i dostavljače, sa planiranim lansiranjem u 2026. godini.

U Kini su se već pojavile i prave AR naočare, poput TCL-ovog RayNeo X3 Pro, iako im je vidno polje i dalje veoma usko, a praćenje prostora ograničeno. Snap najavljuje značajniji iskorak 2026. godine sa sopstvenim Specs naočarima koje bi trebalo da donesu potpuni AR doživljaj u formatu sličnijem klasičnim naočarima.

Tržište pametnih naočara trenutno je izuzetno raznoliko, sa rešenjima koja variraju od jednostavnih kamera sa ugrađenim zvučnicima do složenih AR sistema. Dok tehnološki divovi pokušavaju da povežu naočare sa postojećim ekosistemima i AI modelima, manji proizvođači donose fleksibilnost i otvorene platforme, oblikujući budućnost ovog segmenta nosive tehnologije.

Izvor: Bajtbox

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA