Zašto je Google+ osuđen na propast | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto je Google+ osuđen na propast

Stiv Jegi, inženjer kompanije Google, objasnio je zašto je Google+ osuđen na neuspeh. Tekst koji je bio namenjen internoj upotrebi greškom je završio u javnosti.

Suština problema, po njegovom mišljenju je u tome što Google+ nije platforma nalik Facebooku, jer Google pokušava inženjerima da nametne smer u kojem treba da razmišljaju, umesto da se otvori za nove ideje i dozvoli ljudima koji rade na razvoju da procene šta ima smisla a šta ne.

Svoje viđenje propasti Jegi je objavio na svom profilu na Google+, ali je tekst koji je bio namenjen internoj upotrebi greškom završio u javnosti.

"Manifest" čije delove prenosi BusinessInsider sadrži detaljne kritike svega što Jegi smatra pogrešnim i u kompaniji Google i u projektu Google+. I iako post više nije dostupan svima, pogledajte šta je, po mišljenju "insajdera", dovelo do kraha projekta Google+.

"Jedna od retkih stvari u kojima Google nije dobar su platforme. Mi ne razumemo platforme. Ne kapiramo ih. Neki od vas ih razumeju, ali vi ste u manjini. Ovo mi je postalo bolno jasno tokom poslednjih šest godina. U neku ruku nadao sam se da će pritisak zbog stalnog takmičenja sa Microsoftom, Amazonom i, u poslednje vreme Facebookom dovesti do kolektivnog razbuđivanja, što je trebalo da rezultira ponudom univerzalnih servisa. Ali ne besciljno i neplanski, već manje-više na način na koji to radi Amazon: sve od jednom, istinski, bez 'varanja', tako da to postane naš prioritet.

Google+ je najbolji primer našeg potpunog nerazumevanja platformi, od najvišeg nivoa (zdravo Lari, Sergej, Vik...) do običnih zaposlenih (zdravo i tebi). Niko od nas to ne kapira.

Google+ je refleksna reakcija, primer kratkoročnog razmišljanja zasnovanog na pogrešnom uverenju da je Facebook uspešan zato što su izgradili veliki proizvod. Facebook je uspešan zahvaljujući čitavom sazvežđu proizvoda koji su nastali tako što su ljudi radili svoj posao. Zato je Facebook interesantan svima, drugačiji je za sve. Neki ljudi igraju Mafia Wars, neki svoje vreme troše na Farmvillle. Postoje stotine, hiljade različitih načina da provedete vreme na Facebooku, tako da tu imate za svakoga ponešto.

Naš problem je u tome što pokušavamo da predvidimo šta ljudi žele i da im to onda isporučimo. To jednostavno nije moguće. Nije realno, a nije ni izvodljivo. Tokom istorije razvoja kompjutera svega je nekoliko ljudi moglo da se pohvali tom sposobnoćcu da predvidi šta ljudi žele, i da im onda to ponudi. Stiv Džobs bio je jedan od njih. Mi nemamo svog Stiva Dožbsa ovde. Žao mi je, ali nemamo ga.

Takođe, nemojte me pogrešno shvatiti, nije 'kriv' samo Google+. Daleko od toga. Ovo je kulturološko pitanje. Ovo što nam se dešava u osnovi je interni rat. Ne kažem da nam je 'prošao voz'. Ali, sat otkucava", zaključuje Jegi.

(MONDO)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi