YOUTUBE, FACEBOOK I INSTAGRAM POKLEKLI: U Srbiji se najviše koristi jedna druga aplikacija! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

YOUTUBE, FACEBOOK I INSTAGRAM POKLEKLI: U Srbiji se najviše koristi jedna druga aplikacija!

YouTube, Instagram i Facebook su najkorišćenije društvene mreže u Srbiji, ali se za komunikaciju koristi jedna sasvim druga aplikacija!

  Izvor: Mondo

YouTube svakoga dana koristi 56 odsto ispitanika, Facebook 58 odsto, a 56 odsto građana Srbije je svakoga dana na Instagram platformi.

TikTok, društvenu mrežu, kojoj popularnost polako raste, koristi 16 odsto ispitanika svakoga dana, dok većina ispitanika (77 odsto) ne koristi ovu društvenu mrežu, navodi se u istraživanju.

Možda će vas zanimati:

Građani Srbije u najvećem procentu (46 odsto) izdvajaju Facebook kao društvenu mrežu, koju koriste za informisanje o svakodnevnim dešavanjima. Žene pretežno koriste Facebook i Instagram za informisanje, dok muškarci pretežno ne koriste društvene mreže ili koriste Twitter, pokazuje istraživanje, koje je sproveo CESID na uzorku od 1.198 građana starosti između 12 i 60 godina.

Za komunikaciju građani i dalje najviše koriste Viber, čak 80 odsto ispitanika svakodnevno koristi ovu aplikaciju. Ovaj podatak poklapa se i sa anketom MONDO portala u kojoj je ista, VIber aplikacija izglasana kao ona, kojoj se u Srbiji najviše veruje (glasalo je preko 3.500 ljudi). Za čitanje informativnih sadržaja osam odsto ispitanika koristi Facebook redovno, 19 odsto često, a 43 odsto povremeno. U istraživanju se navodi da što je generacija starija, češće se čitaju informativni sadržaji na Facebook-u.

Najviše ispitanika pročita tek deo vesti na Facebook-u (37 odsto), 34 odsto ispitanika pročita samo naslov, dok celu vest pročita 23 odsto ispitanika. Facebook alat, koji se najviše koristi je Messenger i upotrebljava ga 83 odsto korisnika. Nešto ispod polovine ispitanika (46 odsto) služi se Facebook grupama, dok 43 odsto koristi Story opciju.

Preko trećine ispitanika (35 odsto) na Instagram mreži prvo pogleda storije najbliže rodbine i prijatelja, odnosno 17 odsto postove najbliže rodbine i prijatelja. Da im je važniji Story od posta navodi 39 odsto ispitanika, dok 34 odsto korisnika ove društvene mreže navodi da im je svejedno. Nešto više od pola ispitanika koriste Instagram poruke i video pozive (54 odsto).

Nedavno istraživanje istog izvora pokazalo je da prosečan korisnik u Srbiji na društvenim mrežama ne proverava izvor vesti, koje čita na društvenim mrežama, dok najveći broj njih ne ide dalje od naslova.

Tik Tok najviše koriste mladi između 12 i 23 godine

Tik Tok mrežu dominantno koriste ispitanici koji pripadaju generaciji Z (od 12 do 23 godine), pogotovo mlađi deo ove populacije. Građane Srbije na TikTok najviše privlače zanimljivi i smešni video sadržaji (38 odsto), pokazuje istraživanje.

Na TikTok-u se najviše prate popularni influenseri (37 odsto), dok 26 odsto ispitanika navodi anonimne i duhovite ljude na mreži. Jedna trećina učesnika u istraživanju kaže da pasivno prati influensere, odnosno čita ili gleda njihove postove 33 odsto ispitanika.

Čak 72 odsto u populaciji mlađih (između 12 i 17 godina) aktivno ili pasivno prati influensere, odnosno 49 odsto u populaciji između 18 i 23 godine, stoji u istraživanju.

Građani influensere uglavnom prate na YouTube-u ili Instagram-u, zato što obrađuju teme koje ih interesuju, 18 odsto ispitanika kaže da je to prednost u odnosu na ostale kanale informisanja. Preporuke influensera utiču na jednu četvrtinu ispitanika i to najviše na mlađe pripadnike generacije Z (54 odsto), dok najmanje utiču na pripadnike bejbi bumera (između 54 i 60 godina) svega 2 odsto.

Istraživanje je sproveo CESID u saradnji sa Propulsion uz podršku USAID u okviru Projekta za podršku medijskim inicijativa i partnerstvima, u periodu od 25. avgusta do 10. septembra na teritoriji Srbije.

Pronalazite li se vi u ovim podacima?

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(MONDO / Beta)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA