NA ĐAVOLSKI PAMETAN NAČIN VAS LOCIRAJU: Tačno u metar znaju gde se nalazite, sve vaše informacije su im na dohvat ruke! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NA ĐAVOLSKI PAMETAN NAČIN VAS LOCIRAJU: Tačno u metar znaju gde se nalazite, sve vaše informacije su im na dohvat ruke!

Potpuno besplatno prikupljaju vaše informacije koje potom koriste protiv vas!

 Izvor: MONDO / Wiko

Iako izgledaju kao da su bezopasne, reklame na pametnim telefonima štete vašim uređajima, ali pored toga mogu naneti štetu i vama jer će vam uzeti lične podatke.

Nebrojano puta ste mogli da čitate na našem portalu kako je važno voditi računa o zaštiti ličnih podatka (posetite rubriku Tips and Tricks), te kako vas kompanije prate i koriste vaše privatne informacije.

Možda će vas zanimati:

"Forbs" otkriva kako je izraelska kompanija Bsightful na veoma pametan i đavolski način iskoristila reklame kako bi pratila korisnike! Korišćenjem slobodno ponuđenih informacija o korisnicima programera aplikacija, kompanija može da locira skoro svakog sa minimalnim pristupom informacijama! Oni potom prodaju te podatke onima koji su spremni da izdvoje novac.

Ovaj izveštaj otkriva koliko je lako pristupiti informacijama iz reklama sa mobilnih telefona, što bi moglo ozbiljno ugroziti sigurnost vašeg pametnog telefona.

Zamislite da ste oglašivač i da želite da kupite reklamni prostor unutar aplikacije, želite da budete sigurni da ljudi koji koriste tu aplikaciju bi želeli potencijalno da kupe vaš proizvod, zar ne? Na primer, ukoliko prodajete šampon za bradu, verovatno ne biste želeli da se vaša reklama nađe na modnoj aplikaciji čiji su korisnici pretežno žene.

Kako bi pomogli oglašivačima da nađu pravu publiku na aplikacijama, zbog tog razloga postoji DPS (Demand Side Platforms). Koristeći njihove usluge, programeri otpremaju informacije svojih korisnika, te pružaju oglašivačima mogućnost da biraju odgovarajuće "mete".

Prema pisanju Forbes-a, Bsightful kreira DSP sa striktnom svrhom prikupljanja slobodno ponuđenih korisničkih podataka od programera raznih aplikacija koji su voljni da podele lične podatke svojih korisnika. Radi reda, povremeno prikažu svoju reklamu kako bi se čisto pojavili, odnosno da bi i dalje mogli da pristupe tim usluguma pošto je to jedan od uslova, ali DSP vodi reč o podacima.

Navodno, Bsightful bi potom mogao da proda te informacije vladama, policiji i drugim organizacijama u obliku programa sa kojim će imatu jednostavnu pretragu. Iako ti podaci nisu približno tačni kao direktno prikupljanje podatka sa lokacije, dovoljno su tačni da kompromizuju sigurnost vašeg pametnog telefona. Te organizacije bi mogle da lociraju bilo koga sa tačnošću od jednog metra ne koristeći ništa drugo sem njihovog broja telefona.

Naravno, sve ovo radi ako takvim aplikacijama date pristup vašem telefonu, odnosno ako dozvolite tim aplikacijama da koriste vaše lične podatke za reklamiranje.

Da li vi vodite računa kojoj aplikaciji dajete pristup?

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(Mondo/Android Authority)

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo:

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi