Prevazilaženje krize izazvane COVID-19 pandemijom: KAD JE TEŠKO - DIGITAL! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prevazilaženje krize izazvane COVID-19 pandemijom: KAD JE TEŠKO - DIGITAL!

Slogan Kad je teško - digital bi mogao da bude okosnica oko koje bi brendovi, mediji i agencije trebalo da se slože i da zajedno još više ulažu napora u razvoj svojih ljudskih resursa.

 Izvor: Guliver/Getty Images/Deagreez

Izbijanje pandemije COVID-19 definitivno je pogodilo sve na planeti.

Ovo je prvi put u istoriji čovečanstva kad je više od 70% zemalja (podjednako uključuje razvijene i nerazvijene) - pod nekom vrstom blokade.

Možda će vas zanimati:

Pandemija je tokom 2020. godine već izazvala ogromne nemire globalne ekonomije. Veliki broj ljudi ne samo da je izgubio posao, čime su ostali bez osnovnih izvora prihoda, nego su i brojna preduzeća i kompanije gotovo preko noći ugašene. Velike korporacije su bile prinuđene da zaustave ili otkažu svoje ovogodišnje investicije i projekte. Isto tako, vladine organizacije i institucije su zatvorene kao preventivna mera za širenje virusa, čime su sprečene u adekvatnom izvršavanju svojih obaveza prema građanima.

Gotovo potpuno zatvaranje zbog pandemije, koje nam se dogodilo u drugom tromesečju godine, poremetilo je mnoge poslovne procese počev od proizvodnje, lanca snabdevanja do logistike i marketinga. Neka preduzeća su privremeno otkazala ili pauzirala svoje aktivnosti u sferi oglašavanja, dok nisu sagledala kako će se aktuelna kriza reflektovati na njihovo poslovanje.

Trgovci i kompanije su bili rastrzani između potrebe da podrže svoje brendove, istovremeno ostajući dobro svesni odgovarajućih poruka i radnji potrebnih tokom ovog vremena bez presedana.

Promene u ponašanju, kao što su rad od kuće, više vremena provedenog u zatvorenom, istraživanje vesti u realnom vremenu, “žongliranje“ dece kod kuće, prilagođavanje školovanju u kući, izbegavanje gužve i fokusiranje na zdravlje prvo su imali značajan uticaj na napore oglašavanja i marketinga. U prvom naletu virusa, tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji je opalo za 55%. Presedan bez presedana je stvorio hitnu potrebu brendovima i njihovim partnerima da razmišljaju “izvan okvira“. Upravo ta pomeranja u ponašanju potrošača su stvorile realne mogućnosti za digitalno povezivanje sa kupcima više nego ikad ranije.

Iako je u početnoj fazi bilo neizvesno u kojoj meri pomenuto naglo opadanje može uticati na čitavo tržište oglašavanja, drastičnom promenom u ponašanju potrošača je u isto vreme kreirana jedinstvena prilika. Upravo zbog svojevrsnog privremenog zatvaranja “fizičkog“ tržišta, dramatičan prelazak u virtuelni svet za konzumiranje kako informacija, tako i obezbeđivanja većine potrepština je digitalnom tržištu otvorilo mnoge nove mogućnosti. Prema globalnom istraživanju, koje je sprovela organizacija IAB US (matična organizacija IAB Srbija), 63% prodavaca planira da promeni strategiju plasiranja poruka kao rezultat COVID-19 krize, dok 17% još nije odlučilo.

U tom kontekstu, IAB Srbija je, kao udruženje koje je izuzetno posvećeno profesionalnom razvoju i podizanju znanja, veština, stručnosti u industriji digitalnog oglašavanja, fokusirano da svojim edukativnim programima pruži adekvatne obrazovne sadržaje za uspešno suočavanje sa pomenutim poslovnim izazovima.

DIMAQ OD KUĆE Izvor: MONDO / IAB Srbija

DIMAQ od kuće onlajn program (Digital Marketing Qualification) u organizaciji ovog udruženja predstavlja odgovor na brojne potrebe tržišta digitalnog oglašavanja u našoj zemlji. Kao ekskluzivni zastupnik međunarodne licence IAB Europe, ova sveobuhvatna edukacija je program standardizacije znanja i kompetencija u digitalnoj industriji i priznata je u svim zemljama Evrope gde postoji IAB organizacija. Ona omogućava aktuelnim i budućim profesionalcima u industriji da potvrde i unaprede svoja znanja i veštine, pojednostave komunikaciju između oglašivača, medija i agencija, pomaže poslodavcima u proceni nivoa stručnosti svojih zaposlenih, a deluje u isto vreme i kao bitan element u odlučivanju prilikom zapošljavanja kadrova.

Program je prilagođen aktuelnim okolnostima i vodi računa o zdravlju polaznika, zbog čega su predavanja u potpunosti onlajn i uživo, traje pet nedelja (10 radnih dana tj. dva dana nedeljno po tri sata). Tokom trajanja programa, svi polaznici imaju priliku da steknu znanja iz 12 različitih oblasti, neophodnih za uspešno kreiranje i praćenje digitalnih strategija i marketinških kampanja. Počevši od osnova digitalnog marketinga, strategije i planiranja, tzv. display oglašavanja, SEO, obuke o društvenim mrežama i kreiranju sadržaja, preko video advertajzinga, mobilnog marketinga, e-commerce, programmatic-a, analitike i user experience-a, pa do pravnih okvira na internetu dok obuke vode neki od vodećih eksperata i profesionalaca na našem tržištu.

Nenad Milić, IAB Srbija
Nenad Milić, IAB Srbija
Izvor: MONDO / IAB Srbija

U ovim posebnim i neizvesnim trenucima, industrija digitalnog oglašavanja se pokazala najfleksibilnijom i snalažljivijom branšom advertajzinga, te otuda potreba za jakim i stručnim kadrovima ubrzano raste. Zbog toga slogan Kad je teško - digital bi mogao da bude okosnica oko koje bi brendovi, mediji i agencije trebalo da se slože i da zajedno još više ulažu napora u razvoj svojih ljudskih resursa.

Ne propustite šansu da unapredite svoje digitalno prisustvo kroz učešće u DIMAQ od kuće programu i da iskoristite pomenute prilike, kako biste na najbolji način ovladali neophodnim veštinama u situaciji i vremenima, koje se već uveliko zovu “nova normalnost“.

Prijave za narednu novembarsku grupu su u toku i to pod promo cenama: www.DIMAQ.rs.

Autorski članak Nenada Milića, izvršnog direktora organizacije IAB Srbija. IAB Srbija je strukovno udruženje koje podržava rast i razvoj tržišta digitalnog i interaktivnog marketinga u Srbiji.

/PROMO TEKST/

Pročitajte i ovo:

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi