Srbiji zbog KRAĐA PAKETA ukinuta ALIEXPRESS i ALIBABA besplatna isporuka? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srbiji zbog KRAĐA PAKETA ukinuta ALIEXPRESS i ALIBABA besplatna isporuka?

Opcija besplatne dostave više ne postoji za Srbiju kad su u pitaju platforme AliExpress i Alibaba.

  Izvor: MONDO / J. D.

Cena poštarine tj. cena isporuke garderobe za decu iz Kine u Srbiju kupljene onlajn na AliExpress ili Alibaba sajtu, za koju se ranije plaćala poštarina od nekoliko dolara, sad iznosi čak 70 ili makar nekoliko desetina dolara.

Efektiva, organizacija potrošača, objavila je da su ove kompanije prestale da isporučuju robu za Srbiju zbog, kako tvrde, čestih krađa paketa, koje su se dešavale u Pošti Srbije i tokom distribucije u zemlji, što je ovo državno preduzeće 27. jula demantovalo.

Možda će vas zanimati:

Tekst prenosimo u celosti, a MONDO je već pisao o tome da je cena isporuke za Srbiju sa ovih platformi znatno skočila u prvih šest meseci 2020. godine. Takođe, tom prilikom državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić saopštila je da Pošta Srbije nije kriva za višestruko povećanje cena isporuke robe u Srbiju, jer Pošta Srbije nije podizala cene svojih usluga.

Kako je to bilo na početku, kad je sve funkcionisalo normalno

Kupac iz Srbije na sajtu AliExpress kupi predmet vrednosti 15 dolara, a poslovni Kinez mu da još besplatnu dostavu, tzv. free shipping, da bi ga motivisao da i dalje kupuje kod njega. AliExpress novac drži u depozitu kod sebe i obaveštava prodavca da u roku (obično do 7 dana) mora poslati pošiljku kupcu u Srbiju, kao i da određuje zaštitni period za kupca od 60 + 15 dana. U tom roku od 60 dana pošiljka mora da stigne do kupca u Srbiju, a u dodatnom roku kupac ima mogućnost da proveri autentičnost i kvalitet robe.

Ukoliko je sve u redu, kupac potvrdi prijem u roku do 60 dana i ako u narednih 15 dana ne pokrene spor zbog kvaliteta robe ili oštećenja, AliExpress TEK TAD ISPLATI PRODAVCA.

Da bi nam omogućili besplatnu dostavu i time povoljnu cenu, Kinezi su nam slali pošiljke koje se zvanično nazivaju male poštanske pošiljke (recimo kao obično pismo), a te pošiljke imaju tracking number, ali samo do izlaska iz Kine. Zadnja informacija koju po tom broju kupac može da dobije je: “Pošiljka je napustila zemlju porekla“. Poštar takvu pošiljku ostavi u sandučetu, jer nema obavezu čak ni da mu neko potpiše dostavu.

Kako se dalje navodi u tekstu, sve je to lepo bilo dok domaći “mozgovi“ nisu shvatili da su te male poštanske pošiljke na izvolite i počeli da ih kradu. Kupci zbog toga masovno pokreću sporove zbog nedostavljene pošiljke u zaštitnom roku od 60 dana. Tim za rešavanje sporova AliExpress-a uvek presudi u korist kupca i novac vrati, a prodavac ostane i bez robe i bez novca.

To znači da Kinez s početka teksta proda robe u Srbiji za 10.000 €, od AliExpress-a dobije 7.000 € a ostalih 3.000 € AliExpress isplati oštećenim kupcima u Srbiji za robu nestalu na poštanskoj carini Srbije (ili nekom drugom mestu), ali i malim lokalnim poštama širom Srbije.

Posle su se pojavili i novi oblici malverzacija, piše Efektiva, pa su nestajale i pošiljke sa brojevima za praćenje uz izgovor “naš sistem ne podržava tu formu brojeva za praćenje“ ili sistem “ne vidi vašu pošiljku“…

I tu je kraj.

Do čega je to dovelo

Mi iz Srbije možemo da kupimo samo artikle do 4,99 $, jer su se kineski trgovci preračunali da te male štete mogu da podnesu. Ako hoćete recimo, da kupite termos bocu od 8,77 $, koja se ranije dobijala uz besplatnu dostavu, sad je najjeftinija dostava 37 $, a obično ni to ne daju već možemo samo da kupimo uz plaćanje DHL-u 142,07 $.

I tako su se Kinezi ni krivi ni dužni, kažu u Efektivi, elegantno otarasili nas Srba, lopuža! Većina je jednostavno stavila natpis NOT DELIVERED TO SERBIAodaberite adresu dostave u nekoj drugoj zemlji! Još uvek možemo da kupimo na Wish-u, koji je dosta skuplji.

Dakle, zbog “gladnih“ i bahatih, Srbija je došla na listu "lopovskih zemalja", a njeni građani mogu da naruče proizvod vrednosti do 5 $, jer toliko vredi poverenje koje imamo kod prodavaca!

Organizacija potrošača EFEKTIVA uputila je dopis Pošti Srbije, tražila sastanak na ovu temu, a isto će, kako kažu, tražiti i od Uprave carine. Iz tog Udruženja kažu da ne isključuju ni mogućnost krivičnih prijava, jer se, kako tvrde, ovde radi o organizovanom kriminalu, koji se verovatno meri milionima evra.

Kakva su vaša iskustva s ovim u poslednje vreme?

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mara

Pre nekoliko godina poručila sam 5 bežičnih punjača za mobilne telefone jer mi je to izgledalo kao super poklon za najbliže. Naravno paket otvoren na carini ... meni stiglo samo 4 komada. Valjda je carinski službenik smatrao da je super da uzme za sebe jedan. Sad zbog takvih možemo da kupimo šipak sa aliexpressa ...

Mile

Stola brate, mi smo ti stoka nepopravljiva ma to je strasno

stefanovic pavle

Meni je pre nekoliko godina neisporučena kamera od 170,e, s 3000,profesional. ko je uzeo ,ostaje za mene enigma ,nisam tražio , niti sam ozlojeđen jer to samo u srbiji rade ,oni koji primaju robu iz inostranstva,carina ili poštanski radnici.