Iako od medija i drugih kreatora sadržaja zarađuje milijarde Google dosad nijednom mediju nije platio ni dinar, ali to će se promeniti. Možda…
Kompanija Google je najavila da će izdavačima, medijima i kreatorima onlajn sadržaja, koje sortira u pretrazi i deli preko svojih aplikacija (Google News, recimo) plaćati za objavljivanje "visokokvalitetnih vesti" u svojim servisima, što bi moglo da smiri njihov dugotrajan međusobni sukob.
Plaćanje će početi od izdavača u Nemačkoj, Australiji i Brazilu, objavio je zvaničnik Google kompanije, Bred Bender i ocenio da je to "značajan korak napred'' u podršci visokokvalitetnom novinarstvu.
Takvi odabrani tekstovi će biti na servisima Google Now, Google News i Google Discovery, a u rubrikama gde se čitanje naplaćuje, kompanija će plaćati naknadu umesto čitalaca, te će to za njih biti besplatno. Taj tehnološki gigant se godinama bori protiv medijskih kompanija, koje zahtevaju novčanu naknadu za svoj sadržaj, koji ta kompanija prenosi i od plasiranja reklama u svojim aplikacijama značajno zarađuje.
Taj spor se pojačao tokom pandemije, jer je znatno opao prihoda izdavača od marketinga, PR-a i drugih uobičajenih aktivnosti, koje su prestale. S druge strane - Google je zarađivao još više od svojih reklama, na koje su ljudi kliktali, a koje su agencije plaćale. U aprilu je Francuska naredila Google-u da plati izdavačima korišćenje njihovog sadržaja, a Australija objavila plan da ta kompanija obavezno plaća za preuzet novinski sadržaj.
Ugovore s Google kompanijom o novom programu su već sklopili nemački Der Spiegel, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Zeit i drugi, nekoliko australijskih i dva brazilska novinska izdavača.
Kad će ovo stići kod nas i kad ćemo i mi moći da radimo malo lakše - ko zna…
Da li smatrate da bi Google trebalo da plaća za sadržaj, koji deli?
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.