Pošta Srbije nije povećala cene međunarodne dostave, kaže se u odgovoru na to što su isporuke s onlajn prodavnica u Srbiju višestruko skočile.
Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić saopštila je 30. maja da Pošta Srbije tokom ove godine nije menjala cenovnik međunarodnog poštanskog saobraćaja.
Ona je tako odgovorila na plasiranje različitih informacija u javnosti u vezi sa drastičnim porastom poštarina paketa jedne od najvećih internet prodavnica u svetu AliExpress-a i dodala da Pošta Srbije nije uvela nikakve nove ili dodatne troškove, navodi se u saopštenju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
Recimo, garderoba za decu, za koju se ranije plaćala poštarina od nekoliko dolara sada iznosi čak 70 ili makar nekoliko desetina dolara, što su neki korisnici pripisali porastu cena u Srbiji, ali je Matić to demantovala.
Jeda od primera sadašnje prakse možete da vidite na našem primeru sa slike.
Matićeva kaže i da Pošta Srbije nije povećala cene dostave paketa građanima u okviru pružanja univerzalne poštanske usluge, kao ni cene podnošenja poštanskih pošiljaka na carinski pregled. Navela je da razloge za promene trgovinske prakse Aliekspresa ne treba tražiti na državnom nivou, niti u međusobnim odnosima Srbije i Kine, koji su "tradicionalno dobri i posebno važni za obe države", već da su trenutne promene nastale zbog otežanog odvijanja transporta u celom svetu usled globalne pandemije.
Kako je pojasnila, zbog prekida i usporavanja transporta, kao i neočekivano velikog broja pošiljki u okviru e-trgovine, došlo je do opterećenja logističkih skladišta poštanskih operatora širom sveta.
Matićeva je istakla da se očekuje da će nakon smirivanja i okončanja pandemije u globalnim okvirima naši građani ponovo biti u mogućnosti da naručuju i kupuju veliki broj proizvoda sa uslugom besplatne dostave ili uz iznose poštarina kao što su bili pre pandemije.