Usporili su vam i Netflix, ali pretplata ostaje! Korisnici besni… | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Usporili su vam i Netflix, ali pretplata ostaje! Korisnici besni…

Da bi sačuvali internet velike kompanije širom sveta namerno usporavaju svoje servise, opcije i ponudu. Netflix i YouTube posebno kritični.

  Izvor: MONDO / Netflix

Prema objavi evropskih i američkih medija veliki svetski servisi i kompanije namerno usporavaju svoje usluge da bi internet održali dostupnim svima.

Recimo, Netflix redukuje kvalitet video prenosa svojih filmova i serija u Evropi i to makar do kraja aprila da bi sačuvali internet od kolapsa usled ogromne upotrebe, koja preti da ga sruši.

Možda će vas zanimati:

Kompanija je za američki CNN potvrdila da će oboriti kvalitet svojih usluga na makar 30 dana.

Procenjujemo da će obaranje bitrejta video prenosa preko interneta umanjiti saobraćaj za makar četvrtinu (25 odsto), dok će istovremeno kvalitet za korisnike ostati dovoljno dobar“, objasnili su iz Netflix kompanije u svom saopštenju, koje je usledilo nakon poziva EU stručnjaka i kompanijama i korisnicima da ne koriste prenos videa visoke definicije.

EU je ovaj apel uputila 18. marta nakon što je došlo do istorijskog skoka upotrebe interneta širom sveta, koji se desio 15. marta uveče, kad je zabeležen novi svetski rekord u protoku informacija od 9,1 terabita u sekundi.

Do ogromnog porasta interneta došlo je usred prebacivanja, kako CNN tvrdi, stotina miliona ljudi na rad od kuće i odlaska mnogih u izolaciju. Evropski zvaničnici pozdravili su odluku Netflix kompanije i pozvali korisnike na odgovorno ponašanje, a druge video striming servise da prate korake Netflix-a.

Prema istraživanju američkih kompanija tokom 2019. godine, od ukupnog internet saobraćaja video prenos u realnom ili odloženom vremenu zauzimao je oko 60 procenata internet saobraća u kojem su YouTube i Netflix zauzeli po čak 12 odsto. Sledeća kompanija, koja bi trebalo da ograniči kvalitet video prenosa je YouTube, ali se Google, koji je njegov vlasnik, još uvek nije oglasio povodom toga, ali se odluka očekuje uskoro.

Iz Netflix-a poručuju korisnicima, iako mnogi nisu oduševljeni ovom odlukom, da će tek neki korisnici videti promenu, dok uglavnom većina njih neće. Promena kvaliteta prenosa video materijala moguće je da će biti osetna samo kod korisnika, koji plaćaju najskuplji paket, koji omogućava prenos u Full HD formatu, koji će biti spušten u HD ili sličan format.

S obzirom na to da su mnoge zemlje širom Evrope svoje građane već upozorile na mogućnost pucanja interneta, među kojima su Španija, Italija, Nemačka, Velika Britanija, Francuska i druge, trebalo bi da svi povedemo računa o tome šta i na koji način koristimo, jer svako od nas može da doprinese tome da se internet očuva stabilnim i u radu.

Korisnici, koji tvrde da su osetili ovu promenu su (očekivano) besni i osim što su protiv ove samostalno donete odluke pitaju - a cena pretplate ostaje ista?! O tome Netflix nije rekao ništa...

Da li ste vi primetili ograničenja kvaliteta usluga koje koristite? Da li vodite računa o tome na koji način koristite internet ovih dana?

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA