Je li internet u stanju da izdrži virus korona?
Rad od kuće, zatvaranje škola i univerziteta i izolacija zbog koronavirusa izazvali su u delovima Evrope nezabeleženi pritisak na internet i na fiksne i mobilne telekomunikacije (u Srbiji mobilne mreže nisu radile normalno danima), pa su u pojedinim zemljama provajderi pozvali korisnike da se ponašaju racionalno, kako bi se izbegao kolaps sistema.
Zapadnoevropski provajderi telekomunikacionih usluga, ipak tvrde da mogu da izađu na kraj sa povećanim internet saobraćajem, ali i da rade na tome da povećaju svoje kapacitete, prenose evropski mediji.
U nemačkom data centru DE-CIX (Commercial Internet Exchange) u Frankfurtu, drugom po protoku informacija internet čvoru na svetu i najvažnijoj interkonekcijskoj platformi u Evropi, 15. marta uveče zabeležen je novi svetski rekord u protoku informacija od 9,1 terabita u sekundi.
Predstavnici DE-CIX centra ipak tvrde da bi mogli da obezbede neophodnu frekvencijsku širinu za besprekornu interkonekciju, čak i kad bi sva preduzeća u Evropi prešla na rad od kuće.
Portparol Nemačkog telekoma (Deutsche Telekom) izjavio je za list Handelsblat da je ta kompanija još u januaru pripremila planove za vanrednu situaciju i eventualnu pandemiju i da je glavni cilj da se očuva funkcionisanje infrastrukture, a da za sada nema nekog posebnog opterećenja mreže.
Predsednik nemačkog IT udruženja Bitkom Ahim Berg kaže da obavljanje mnogih aktivnosti od kuće zbog koronavirusa predstavlja izazov za mreže, ali da ne stvara obavezno i nove vrhove opterećenja, pošto se oni obično javljaju uveče, po završetku radnog vremena.
On je pojasnio da se opterećenje mreže u najvećoj meri može pripisati video-prenosu (streaming). Striming video snimaka čini oko 60 odsto ukupnog protoka podataka.
Prohtevi rada od kuće i nastave preko interneta srazmerno su skromni. Čak i video-konferencije su sa srazmerno malim brzinama od 2 i 8 megabita u sekundi moguće bez problema, kazao je Berg.
Britanci vole igre
I u Velikoj Britaniji telekomunikacione kompanije samouvereno tvrde da mogu da izađu na kraj sa povećanom aktivnošću. Britanski provajderi internet usluga (ISP) saopštili su da imaju planove za vanrednu situaciju i da mogu da se nose sa pojačanim pritiskom u radno vreme, uključujući i video-linkove i druge poslovne aplikacije za rad od kuće, preneo je BBC.
Mark Džekson, urednik sajta ISP Review, kaže da ne treba očekivati kolaps širokopojasnog interneta ili nešto slično, ali da je sasvim moguće smanjenje brzine interneta u vreme masovne upotrebe.
Izgleda da Britanci vreme koje moraju da provedu kod kuće vole da ubijaju i igranjem igara. Najveća svetska platforma za kompjuterske igre Steam u nedelju je u svetu, pa i u Velikoj Britaniji zabeležila rekord sa više od 20 miliona igrača aktivnih u isto vreme.
Italijani pričaju mobilnim telefonima
Slična stvar zabeležena je i u Italiji, koja je posebno teško pogođena epidemijom koronavirusa i gde je prinudna izolacija uvedena u mnogim oblastima na severnom, industrijski razvijenom delu zemlje.
Direktor Telekoma Italija Luidji Gubitosi izjavio je da je njegova firma kod kablovskog interneta zabeležila porast aktivnosti od 70 odsto, delom i zahvaljujući aplikacijama za igre poput Fortnite i Call of Duty.
U Italiji je, međutim, pored interneta, zabeležen i značajan porast mobilnog saobraćaja. Mobilna aplikacija WhatsApp saopštila je da je u Italiji zabeležen porast poruka i poziva od 20 odsto u odnosu na isti period prošle godine, dok je Microsoft zabeležio stopostotni porast upotrebe aplikacija koje se koriste za rad od kuće.
Španci da tokom radnog vremena preuzimaju samo dokumente
Španija ima jedan od najboljih širokopojasnih interneta u Evropi. U toj zemlji ima više brzih optičkih kablova nego u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji zajedno, ali se pokazalo da ni takva mreža ne garantuje da ne može biti problema.
Vodeće španske telekomunikacione kompanije u zajedničkom proglasu su pozvale korisnike da u danima, koji dolaze fer i razumno koriste internet i usluge mobilne telefonije.
Prema pisanju medija, protok podataka kroz mreže telekomunikacionih kompanija porastao je proteklih dana za 40 odsto, broj mobilnih poziva za 50 odsto, a broj poruka preko mobilne aplikacije WhatsApp porastao je petostruko.
Operateri su pozvali korisnike da u radno vreme preuzimaju samo dokumente, koji su im u tom trenutku potrebni, da obimnije dokumente ne šalju u vidu priloga u mejlovima ili porukama, već da šalju linkove ka tim dokumentima, da kad god je moguće koriste kopnene linije umesto mobilnih uređaja, i da aplikacije koje služe za zabavu, za gledanje filmova uživo ili igranje igara, koriste izvan udarnih vremena.
Da li ste vi imali sličnih problema i kakvih?
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.