Gotovina iz novčanika, ček, pa čak ni platna kartica više nije potrebna ni u Srbiji. Danas je obavljeno prvo plaćanje mobilnim telefonom pomoću IPS QR koda, a prvu takvu transakciju obavila guvernerka Jorgovanka Tabaković.
Ona je u prodajnom objektu Merkatora S u ovom tržnom centru rekla da će ovaj dan za nju biti posebno upamćen, kao i u istoriji NBS, Banke Poštanska štedionica i kompanije Merkator S.
Pokazala je kako u praksi funkcioniše instant plaćanje upotrebom mobilnog telefona, tako da je pazarila po teglu ajvara i džema i kolut kačkavalja domaće proizvodnje.
Tabaković je navela da će 27. februar pamtiti kao dan kada je građanin mogao da krene u kupovinu samo sa mobilnim telefonom.
Kaže da će ovakav način plaćanja biti omogućen u prodajanim objektima kompanije Merkator S i preko Poštanske štedionice, a da očekuje da će se uskoro tom projektu priključiti drugi trgovinski lanci i banke.
Ovakav način plaćanja, koji će olakšati život građanima i plaćanje učiniti jednostavnijim, efikasnijim i najbezbezbednijim, imaju jos šamo Švedska i Kina.
Značajna razlika je što tamo samo jedan operator ima monopol nad tom vrstom plaćanja, a u Srbiji če svaka banka koja ima e-banking može da omogući uslugu plaćanja mobilnim telefonom QR kodom, čiji je nosilac NBS .
Navela je da korisnici u Srbiji preko Google plej prodavnice mogu preuzeti aplikaciju za mobilni koja će omogućiti takvu vrstu plaćanja.
Dodala je da plaćanje QR kodom omogućuje da trgovac svojim čitačem ima uvid u račun kupca 60 sekundi i naglasila da je cilj da se sva plaćanja obavljaju legalnim tokovima, kao i da se plaća porez.
"Sve moguće tokove iz sivih zona uvešćemo u legalne", rekla je Tabaković.
Izvršni direktor područja finansija, pravnih poslova i IT, Merkator-S, Violeta Kovačević istakla je rekla je da usluga instant plaćanja QR kodom, kako je navela, za potrošače znači brz i jednostavan i, pre svega, bezbedan način kupovine i jedan sasvim novi ugođaj.
"S jedne strane, kupac dobija brzu, efikasnu uslugu, a s druge strane, mi trgovci ovim načinom plaćanja imamo mogućnost unapređenje poslovnog procesa u svim našim objektima, a rezultata svega toga je zadovoljstvo kupca", kaže Kovačević.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.