Kompanija Motorola je izuzetno optimistična pred ovo leto, a mi smo otkrili šta je sve novo spremila i kakve planove ima u Srbiji, kao i koje nove modele možemo da očekujemo.
Motorola Srbija ne krije velike ambicije, ali ni svoje planove, kojima će nastojati da ih ostvari. Osim što je tokom 2018. godine Motorola u Srbiji bila broj tri, sa Vladimirom Ostojićem, direktorom regionalne kancelarije Motorole za ovaj deo sveta, pričali smo o Motorola One uređajima, o Motorola Z i Motorola E seriji, kao i stanju na tržištu mobilnih telefona.
Zanimljivo je da nam je Ostojić otkrio i jednu izuzetno važnu stvar o Motorola kompaniji, kojom ne može da se istakne nijedna druga kompanija - kako to kompanija sa sedištem u Americi posluje kao nijedna druga izvorno kineska kompanija.
Motorola Srbija, logično, s broja tri želi da se pomeri dalje, da napravi prodor na broj dva, a počeli smo baš od toga - kako Motorola to planira da sprovede u delo.
“To što smo prošle godine na izuzetno jakom tržištu uspeli da, po broju prodatih telefona, budemo broj tri nam je ne samo jako drago, nego i jako važno, jer pokazuje da su korisnici u Srbiji uspeli da prepoznaju naš kvalitet. Ne govorim samo o kvalitetu, kao takvom, jer ga je Motorola uvek imala, nego govorim o tome da smo uspeli da pronađemo pravu meru premijum karakteristika i pristupačne cene, koja se ljudima dopala. Ne planiramo da se na tome zaustavimo ili ne daj bože povučemo, baš naprotiv - planiramo da budemo još jači, jer smo ubeđeni da imamo kvalitetne telefone i ponudu, koju nema nijedan drugi proizvođač. Logično je da želimo da budemo i broj dva, što da ne!“; rekao je Vladimir Ostojić i otkrio jedan deo uspeha ove kompanije kod nas.
“Probaj Motorolu je akcija, koja je omogućila da se korisnici uvere koliko su kvalitetni i koliko mogu. Akcija je produžena do kraja godine i omogućava korisniku da praktično do 30 dana bez ikakvih konsekvenci proba Motorola telefon i vrati ga nazad operatoru ili maloprodaji, ako mu se ne dopadne iz bilo kog razloga - makar to bila boja telefona! Zahvalni smo i korisnicima i našim partnerima širom zemlje, koji su omogućili da ova akcija bude tako uspešna“, dodao je.
Više o ovoj akciji MobIT je pisao kad je ona produžena početkom godine, pa svratite do te vesti, da saznate detalje i otkrijete koliko mali procenat telefona je vraćen Motorola kompaniji i zbog čega.
MONDO MobIT: Koliko se Motorola promenila u poslednje vreme i kako korisnici reaguju na te promene?
Vladimir Ostojić: “Iako je ranije kompanija bila prepoznatljiva po premijum telefonima, danas je Motorola kompanija, koja je dostupna svima. U poslednje vreme najprepoznatljiviji smo po Motorola G seriji i ova serija se kod nas prodaje neverovatno, jer upravo ona oslikava želji kompanije - pristupačan telefon u nekoliko segmenata (baterija, kamera, sveukupan kvalitet ili jednostavno cena) sa premijum karakteristikama iz više klase, koje nisu karakteristične za telefon od 200 do 300 evra. Ona je redefinisala naš put, ali i ovaj deo tržišta, koji je najaktivniji, najzahtevniji i na kojem je najveće gužva i u kojem se svi takmiče, jer se tu i prodaje najviše telefona“.
MONDO MobIT: Koji telefon biste izdvojili kao prekretnicu?
Vladimir Ostojić: “Definitivno je to Motorola One serija i njen prvi model, koji je kod nas napravio velike rezultate. Motorola One se obraća mlađim ljudima, aktivnim i trendi korisnicima, koji su u ovom modelu prepoznali vrednost. Pretpostavljamo da je to zbog toga što Motorola One uspela da se nametne funkcijom više u odnosu na konkurenciju, svojim premijum izgledom, a opet cenom, koju nije ponudio nijedan drugi proizvođač. Ovaj model je naš ključan model, koji nam je doneo “širinu“ i to se vidi po našim rezultatima. Prodaja je porasla, a komentari korisnika, koje izuzetno cenimo i non-stop pratimo.
Na kraju, Motorola Z serija je drugačija, jednostavno je tako! To je i danas jedni modularni telefon, čiji dodaci u potpunosti mogu da promene izgled, opcije i performanse telefona. Ispunjavamo svoje obećanje, tri generacije su već kompatibilne sa istim modovima, a čak je Moto Z4 kompatibilna sa ovim dodacima, iako je to već četvrta generacija Z serije. Z serija će se nastaviti, a uskoro ćemo više pričati na tu temu.
Motorola je prepoznala potrebu središnjeg dela tržišta, koji ostali nisu. Motorola G i Motorola One su vodeći uređaji svojih segmenata i Motorola tu može biti najbolja i zato Motorola i jeste izbor toliko velikog broja ljudi. Naš plan je da se koncentrišemo na taj segment, iako nećemo zapostaviti ni flagship seriju i modele ispod nje“.
Izvor: MONDO / Motorola SrbijaMONDO MobIT: Motorola je često bila prva u nečemu, čime ćete nas sad iznenaditi?
Vladimir Ostojić: “Recimo, Motorola je prva imala 5G telefon, za sada dostupan u Americi, ali se njegovo širenje nastavlja ka svetu, kako su dostupne 5G mreže. Govorim baš o 5G Moto Z modu, koji praktično jednim klikom pretvara običan model u 5G telefon. Takođe, evo da otkrijemo i ovo - Motorola je ponovo prvi proizvođač, koji već ima najviše 5G modela na tržištu, dok su svi ostali proizvođači komercijalno ponudili po jedan. Naše Moto Z2, Moto Z3 i Moto Z4 serije kompatibilne su sa Moto 5G Modom i za njegovo funkcionisanje dovoljan je samo softverski dodatak, koji ih povezivanjem sa Modom čini pravim 5G telefonom“.
MONDO MobIT: Koliko pritisak vam stvara situacija u mobilnoj industriji trenutno i brine li vas to što jedna odluka može da promeni sve?
Vladimir Ostojić: “Motorola je, poznato je svima, u vlasništvu kompanije Lenovo, koja jeste kineska, ali nemamo nikakav problem s tim iz nekoliko razloga. Lenovo je globalna kompanija i u skladu sa tim posluje u okvirima svih globalnih i lokalnih zakona. Lenovo je potpuno aktivna kompanija u SAD od 2005. godine i ni u kojem smislu ne vidimo problem, koji bismo mogli da imamo sa bilo kakvim kontekstom trenutne situacije.
Opet ponavljam da je Lenovo globalna kompanija, koja posluje u preko 180 zemalja. Naše poreklo jeste kinesko, ali u Americi rade Amerikanci. U Evropi rade Evropljani, u Japanu Japanci i u lokalnim hijerarhijama su isključivo lokalni ljudi, koji razumeju tradiciju, lokalnu kulturu i lokalne zakone. Po tome je Lenovo tj. Motorola jedinstvena - u našoj poslovnoj hijerarhiji ne mešamo se poslovno jedni s drugima, osim ukoliko to nije na obostranu želju, jer smatramo da lokalni ljudi najbolje mogu i da posluju lokalno. Ponosni smo na to i ponosimo se time što imamo mogućnost da zaista negujemo i lokalnu kulturu i promovišemo lokalnu tradiciju“.
MONDO MobIT: Šta je to što je Motorolu odjednom tako izdvojilo i doprinelo tome da je ljudi prepoznaju onako kao što je to danas slučaj?
Vladimir Ostojić: “Rekao bih da je to nekoliko činilaca. Mora da postoji dobar proizvod, koji ima dobru cenu, plasiran je u pravo vreme i na način na koji bi trebalo da se objasni taj proizvod - pravi način komunikacije s ljudima. Ne treba zanemariti ni prepoznatljivost brenda i jedan jako važan činilac je - IMATI SREĆE! Jednostavno je tako, kao i u svakom poslu, svakom biznisu, sreća je nešto što okreće stvar, taj čuveni točak, koji treba da se okrene na vašu stranu.
Možda je došlo vreme da se točak zaustavi na neko vreme i da se okrene na drugu stranu?! Moguće, saznaćemo uskoro, ali mnoge kompanije su nestale i rodile su se mnoge druge, koje su danas globalni lideri, a upravo je to bio i njihov faktor uspeha - bili su vredni, dobri, ali su imali i malo sreće!“.
MONDO MobIT: Kad nam se vraća E serija? Šta će Motorola raditi ovog leta u Srbiji?
Vladimir Ostojić: “Tradicionalno, naša E serija se odlično prodaje i uskoro ćemo imati veoma lepih novosti i u ovoj seriji. Stiže nam i nova E serija, za sada su tu Motorola E5 i Motorola E5 Play, a do tada ćemo se koncentrisati na naš novi model Motorola One Vision, koji prvi put u klasi donosi premijum stakleni dizajn, novu kameru rezolucije 48 MPx sa izuzetnim Noćnim modom i selfi kameru od 25 megapiksela. One Vision je premijum model po ceni, koju niko od drugih proizvođača nije u stanju trenutno da ponudi“.
MONDO MobIT: Imate šansu da poručite bilo šta našim čitaocima !
Vladimir Ostojić: “Ovu sezonu otvorili smo izuzetno jako, Motorola One Vision uređajem, a vrlo brzo ćemo iznenaditi sve vas opet. Ne samo vas korisnike, nego i sve druge, čak i medije, jer ćemo napraviti mnoge stvari, koje niko od nas nije očekivao! I, naravno, pozivam sve da Probaju Motorolu svakako!“
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.