Istraživanje otkriva da su uređaji sve veći, a muškarci često žele veće televizore od onih koje imaju.
Uprkos porastu popularnosti manjih, prenosivih uređaja, dimenzije televizora postaju sve veće - i nema nagoveštaja da će se smanjivati. Prema istraživanju koje je u Evropi sprovela kompanija Sony u okviru izveštaja “Evolucija dnevne sobe“, više od trećine ljudi (35 odsto) sada želi TV koji ima više od 55 inča, a njih 16 odsto želi TV koji ima više od 65 inča.
Poslednjih nekoliko godina porasla je popularnost televizora sa velikim brojem inča i u zemljama naše regije. “Prema podacima iz ovog istraživanja, samo 30,7 odsto ispitanika iz zemalja Adriatic regije 2016. godine želelo je TV od 55 inča i više, dok je prošle godine taj procenat porastao na 50 odsto“, ističu u kompaniji Sony.
Pročitajte i ovo: To je taj, veliki televiizor XG95 >>>
Želja za ekstra-velikim TV setom je najveća u Francuskoj, gde više od četvrtine ispitanih (26 odsto) tvrdi da bi njihov izbor bio televizor od 65 inča, a veće televizore takođe cene i u Belgiji, gde jedan od pet ispitanika preferira televizore, koji imaju više od 65 inča. Zapravo, imati veliki televizor je toliko važno da ga jedan od deset ispitanika smatra ključnim statusnim simbolom, čak više od pametnih telefona i tableta (7 odsto), dizajnerske odeće (7 odsto) ili skupih satova (6 odsto). Skoro polovina (48 odsto) ispitanika želi veći TV od onog, koji trenutno poseduje.
Od evropskih zemalja koje su obuhvaćene istraživanjem, Italijani imaju najveću potrebu za unapređenjem, 57 odsto ispitanika želi veći TV. Oni su takođe najviše skloni tome da precenjuju svoj prostor, pa tako 18 odsto onih koji su kupili TV priznaju da je on preveliki za njihov prostor, a isto važi i za ispitanike iz Velike Britanije.
Iako se obično smatra da su muškarci opsednuti veličinom, veliki televizori su takođe važni i ženama, a prema istraživanju 43 odsto njih želi veći televizor. Uprkos tome, muškarci su definitivno skloniji filozofiji “veće je bolje“, pošto 10 odsto njih želi nešto veće nego što poseduju.
S obzirom na to da je tehnologija omogućavala sve više načina i mesta za gledanje televizije, gledaoci su sve više cenili kvalitet, koji pruža gledanje na većem ekranu od onog na manjem - a veliki procenat njih, čak 80 odsto ispitanika i dalje biraju TV kao mesto za najbolje iskustvo gledanja. Razlozi, koji se navode za ovo su: ugodnije gledanje (72 odsto), bolji kvalitet gledanja (60 odsto) i to što izgleda impresivno u kući (18 odsto).
Pročitajte i ovo: 16K rezolucija na ekranu 19 × 5 metra (VIDEO)
Čuvena britanska TV psihološkinja Ema Keni objašnjava zašto ljudi više vole velike televizore i doživljavaju ih kao statusni simbol: “Svidelo nam se to ili ne, posedovanje stvari povezujemo sa znakom uspeha. Tržište za velike televizore je poraslo, i to ga je učinilo konkurentnim okruženjem. Ako želite da vaš dom bude moderan, a vaš životni stil izgleda uspešno, onda statusni simboli jesu važni. Ovaj sistem verovanja ‘veće je bolje’ nikada nije bio tako istaknut, kao u svetu televizora“.
“Dnevne sobe se pretvaraju u kućne bioskope, što čini iskustvo gledanja boljim nego što je ikad bilo. Dok je za mnoge od nas posedovanje sezonske karte za gledanje omiljenog fudbalskog tima nedostižno, ipak se možete osećati kao da ste na utakmici kad imate veliki, kvalitetan TV ekran ispred sebe“, istakla je Keni.
“Iako ovo može da ukazuje na povećanje ega, drugi moguć razlog je taj što je gledanje televizije često zajedničko iskustvo. Za razliku od vrlo skupog sata ili automobila, koji su u vlasništvu jedne osobe, televizija je nešto od čega svako, ko živi u kući ili tu kuću posećuje, ima koristi. Dakle, dok se s jedne strane može smatrati razmetanjem, ona može imati i određene altruistične elemente. Zbog toga zajednička karakteristika gledanja sporta na televiziji može da uključi pozivanje prijatelja i porodice, omogućujući onima do kojih vam je stalo korist od vašeg izbora tehnologije“, zaključuje Ema Keni.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.