SMS prevare opet aktuelne u Srbiji, krivi i korisnici | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SMS prevare opet aktuelne u Srbiji, krivi i korisnici

Korisnici mobilnih telefona iz Srbije iz neznanja aktiviraju VAS usluge, poseban sistem naplate putem SMS poruka i dobijaju drastično veće račune.

  Izvor: MONDO portal.

Korisnici mobilnih telefona u Srbiji u poslednjih nekoliko meseci RATEL-u se najviše žale na takozvane VAS usluge, koje im uvećavaju mesečne račune. U RATEL-a kažu da korisnici često iz neznanja aktiviraju te usluge koja se naplaćuje po ceni većoj od standardnih SMS poruka.

VAS usluge mogu da obuhvataju glasanje SMS-om, doniranje sredstava, učestvovanje u nagradnim igrama, obaveštenje banaka, preuzimanje multimedijalnog sadržaja kao sto su igre, aplikacije, pozadine, melodije, animacije… "To su usluge sa dodatom vrednošću kada korisnik, recimo, hoće da zna svoj horoskop ili koristi neku uslugu koja nije standardizovana. Uobičajena procedura je da se on prijavi na taj servis, da pošalje poruku, da dobije određene informacije i to se naplaćuje po posebnim tarifama“, kaže za Tanjug direktor RATEL-a Vladica Tintor.

Pročitajte i ovo:  SMS prevara, koja uzima pare!

Upozorio je korisnike da prilikom korišćenja tih usluga, posebno sadržaja na internetu, ne klikću na banere koji se pojavljuju i da pažljivo pročitaju uslove, naročito one koje se odnose na sadržaj servisa koji se nudi, cenu i proceduru odjave, odnosno otkazivanja usluge. "Dešava se često da korisnik i pretplatnik iz neznanja aktivira tu uslugu, klikne na neki baner, misli da je dobio poruka od svog operatora. U stvari, nije dobio poruku od svog operatora i prosto sa svakom novom dobijenom porukom njemu se račun uvećava. To je jedna neprijatna situacija koja se prolongira“, rekao je Tintor.

Na određene VAS servise moguća je prijava klikom na reklame, odnosno banere na sajtovima, kao sto su na primer reklame za antivirus programe, kada korisnik dobija obaveštenje da mu je kompjuter ili telefon zaražen virusom. Ova prevara je poznata od ranije i objasnili smo kako da ne nasednete na nju, pa vas još jednom podsećamo na taj slučaj.

Tintor je objasnio da, ukoliko korisnik primi SMS poruku sa nepoznatog kratkog koda koji VAS operatori dobijaju od operatora mobilne telefonije ili primeti da mu je račun uvećan zbog stavke na ime VAS usluga, treba odmah da reaguje i samostalno je deaktivira ukoliko postoji uputstvo za odjavu, ili može da se obrati info centru mobilnog operatora čiji je pretplatnik, kako bi se neželjene usluge deaktivirale.

MONDO SAVET: Isključite VAS SMS uslugu sa svog broja

Neki korisnici svih operatora u Srbiji uspeli su da zaustave VAS poruke tako što su tražili od svog operatora, putem korisničke podrške, da isključe njihov broj sa VAS servisa. Nakon toga broj više ne može da se koristi za bilo kakav servis sa dodatom vrednošću, osim možda za plaćanje parkinga, što je praksa od operatora do operatora. Odjavom sa VAS servisa korisnik više nije u mogućnosti da glasa u emisijama, koristi neke bankarske servise itd.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

zeljka

Meni je jutros stigla poruka sa 4092 br, da sam potrosila 32oo din za servis M360. Za odjavu pritisnite...... Odjavila sam se ali ja se za tu uslugu, taj servis nikada nisam prijavila? Da li mi neko moze pomici, sta mi je dalje ciniti?

Tikica

@zeljka I ja sam istu poruku primila samo na iznos od 1100 din

Marija

Ja se vec po drugi put bavim ovim problemom. Moji roditelji, penzioneri, Telenor korisnici dugogodisnji, su krenuli da dobijaju uvecane racune. Prvo sam za majku slala reklamacije, koju je pljackala NTH Media. A sad saljem i za oca, koga pljacka i NTH Media i Dimoco. Ove fantomske firme su verovatno i osnovane sa tim ciljem. Apsolutno isti slucaj kod oboje. Stigla im jedna poruka sa nekog 4-cifrenog broja, u kojoj pise verifikujte svoj broj telefona ili tako neka glupost, i posle nista a sa racuna se vide nekakve usluge provajdera od 180 dinara. Ispada da su oni slali poruke - koje NISU slali jer ih NIGDE NEMA! A te tzv usluge se samo nizu u bilo koje vreme i na bilo koji datum, i nigde se nista ne dobije na sta si se prijavio i kako da to stopiras. I onda kada se zalim Telenoru, oni sa vade na zakone, privatnost komunikacija, kako smo se mi prijavili na te usluge itd. Tek kada ih pritisnes sa reklamacijom, posalju ti da si se prijavio na usluge firmi NTH Media i Dimoco, i daju email i adrese. Kao, oni nemaju nista s tim. Kao, mi smo se na to dobrovoljno prijavili. Dakle, zalite se operateru, i onda saljite ovim lopovima emailove ili pisma, dok vas ne obestete. Imate pravo da se zalite Ratelu, Agenciji za potrosace, MUPu i za Visokotehnoloski kriminal. Treba pokrenuti fejsbuk grupu i udruzenje gradjana koje ce ovo izneti u javnost. NE PRISTAJTE DA BUDETE OVCE!!!