Prognoze za prodaju su sumorne i u celoj prvoj polovini godine, a boljitak bi mogao da bude zabeležen tek od polovine 2019. godine.
I Apple i Samsung su izvestili o padu prodaje u poslednjem tromesečju 2018, dok je Samsung-ov južnokorejski konkurent LG najavio operativnu dobit manju za čak 80 odsto u istom periodu, u odnosu na godini pre. Prema preliminarnim prognozama konsultantske kuće Kanalis i Kaunterpoint Riserč, prodaja smartfona u svetu je opala lani za oko jedan posto, dok druga kompanija za istraživanje tržišta, IDC, procenjuje da je taj pad još veći i da iznosi čak tri procenta.
Tome su najviše doprinela kretanja na najvećem svetskom tržištu pametnih telefona, u Kini, gde prodaja beleži pad skoro dve godine, navodi CNN. Kanalis procenjuje da se kinesko tržište smanjilo za oko devet odsto u 2018. godini zbog usporavanja privrede, slabije valute i otegnutog trgovinskog spora sa SAD-om. "Prošle godine je tržište bilo toliko loše da će biti lako da 2019. godina bude bolja", rekao je Tom Kang, direktor istraživanja u Kaunterpoint-u. "Izgledi za prvo polugodište su sumorni, ali u drugoj polovini godine možemo da očekujemo da će se situacija popraviti", dodao je on.
Oporavak ovog tržišta u 2019. očekuju i u IDC-u, gde predviđaju rast globalne prodaje za 2.6 odsto.
Stopa globalnog oporavka tržišta pametnih telefona će, kaže za CNN analitičar Rajan Reit, zavisiti od Kine "više nego od bilo čega drugog". Analitičari se i dalje nadaju da će se kinesko tržište ponovo postepeno uzdići, budući da Vašington i Peking pokušavaju da postignu sporazum o spornim trgovinskim pitanjima, ali za sada su "tmurni oblaci" još uvek na horizontu, dodaje CNN.
S obzirom na slabljenje kineskog tržišta smartfona, tržišni eksperti svoje optimistične prognoze temelje na očekivanjima snažnijeg rasta tržišta u usponu, uključujući Indiju i Afriku, na kojima ukupno milijardu ljudi i dalje ne poseduje pametni telefon. "Ta tržišta će nastaviti da rastu, povećavajući tako veličinu globalnog tržišta pametnih telefona", kaže analitičar Kanalis-a, Mo Đija, dodajući da će se svetsko tržište vrlo verovatno vratiti "vrlo blagom rastu u 2019. godini".
Kineski igrači vrše ogroman pritisak na sve druge
Ravnoteža snaga u industriji smartfona, prema procenama, mogla bi u 2019. godini dodatno da se pomeri u korist kineskih proizvođača, kao što su Xiaomi, Oppo i Vivo. Sve tri pomenute kompanije su, kao i Huawei, povećale svoje tržišne udele u 2018. godini. usled pada prodaje Epla i Samsunga.
Prema podacima IDC-a, na kraju trećeg tromesečja 2018. godine udeo Samsunga na svetskom tržištu iznosio je 20.3 posto, dok je godinu ranije bio 22.1 odsto.
Huawei je pretekao Apple, i na kraju trećeg kvartala je držao 14.6 odsto svetskog tržišta u odnosu na 10.4 procenta godinu ranije. Apple je, s druge strane, imao udeo od 13.2 odsto, što je za 0.8 procentnih poena više nego godinu ranije, ali mu taj rast nije bio dovoljan da zadrži drugo mesto u svetu po prodaji pametnih telefona.
Udeo Xiaomi telefona na tržištu smartfona je porastao na 9.5 posto sa nivoa od 7.5 procenata, zabeleženog godinu ranije, dok je Oppo svoj deo tržišnog kolača povećao na 8.4 posto sa 8.1 odsto iz 2017. godine.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.