Poremećaji u mobilnoj telefoniji širom sveta onemogućili su korisnike da uobičajeno koriste svoje telefone za SMS, razgovore i doveli do gubitaka podataka.
Korisnici mobilnih telefona u raznim delovima sveta tokom 6. decembra su se suočili sa gubitkom signala, nestankom podataka i nemogućnošću glasovne ili SMS komunikacije zbog poremećaja, koji su pogodili mnoge telekomunikacione operatore.
Britanski operator mobilne telefonije, kompanija O2, saopštila je da je problem sa softverom kod eksternog dobavljača izazvao nestanak podataka korisnika i da radi na otklanjanju problema "što je pre moguće", prenosi Rojters. O2, koji je u vlasništvu španske kompanije Telefonika, naveo je da su korisnici Tesko Mobajla, Ski Mobajla i GifGafa, koji koriste njegovu mrežu, takođe pretrpeli nestanak podataka. Osim Španije, prekid rada desio se i u drugim zemljama, u kojim posluju pomenuti operatori mobilne telefonije.
Iz britanske kompanije su dodali da su i drugi operateri širom sveta registrovali poremećaje, ali nisu naveli nijednu kompaniju. "Jedan od naših eksternih dobavljača identifikovao je globalni problem softvera u svom sistemu koji je uticao na nas. Mislimo da su pogođeni i drugi mobilni operateri širom sveta", poručili su u saopštenju iz O2.
Pročitajte i ovo: Britanci demontiraju kinesku opremu sa mobilne mreže
Danas su, takođe na nekoliko sati bile prekinute usluge mobilne telefonije SoftBank grupe u nekim delovima Japana, čiji su korisnici imali problem sa pozivima i razmenom tekstualnih poruka, uoči berzanskog debija te kompanije tj. Inicijalne javne ponude (IPO) koja bi sa iznosom od oko 21 milijarde dolara trebalo da bude jedna od najvećih na svetu.
Problemi sa mobilnim uslugama počeli su rano popodne po lokalnom vremenu i postepeno su otklanjani, izjavio je portparol SoftBank korporacije, Naomasa Suzuki, izveštava agencija AP.
On je rekao da je poremećaje izazvao mehanički problem u 4G telekomunikacionim sistemima SoftBanke. U nekim slučajevima, usluge 3G mreže su automatski uključene. SoftBank je vodeći provajder mobilnih usluga u Japanu, sa oko 40 miliona korisnika.
Poremećaji su brzo postali jedna od glavnih tema na društvenim mrežama i bili su glavna vest na javnom servisu NHK TV. Neki Japanci su na Twitter mreži napisali da ih je zabrinulo obaveštenje o nestanku signala na njihovim mobilnim telefonima i da im je ta neugodnost napravila problem.
Usluge fiksne telefonije nisu bile pogođene.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.