Kako i zašto TV špijunira dnevnu sobu | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako i zašto TV špijunira dnevnu sobu

Otkrivena akcija kompanije za prikupljanje podataka, evo o čemu se radi!

  Izvor: MONDO/Mario Milojević - ilustracija

Nakon cele frke o krađi Facebook podataka, imamo novi problem, ako je verovati "Njujork tajmsu"!

Ovaj ugledni list objavio je istraživanje o smart TV aparatima i tehnologiji koja se koristi za "praćenje" aktivnosti njihovih vlasnika.

Poslednjih godina, kompanije koje prikupljaju podatke razvijaju sve više tehnologije koje služi momentalnoj identifikaciji onoga što se gleda na TV uređaju povezanom sa internetom, a onda te informacije prodaju oglašivačima koji ih koriste da bi osmislili reklame koje ćete videti na drugim uređajima u svojom domu.

"Pametni televizori kao usisivači 'vuku' informacije iz vaše dnevne sobe, ponekad i bez vašeg znanja," prenosi "Tajms".

Jedna od većih kompanija koje na ovaj način prikupljaju podatke o korisnicima je "Samba TV", koja je, po izveštaju "Tajmsa", prikupila podatke sa čak 13,5 MILIONA pametnih televizora na teritoriji SAD-a.

Samba, koju je delom finansirao "Tajm Vorner", ima ugovore sa većinom proizvođača pametnih televizora i svoj softver postavlja na njihove proizvode. Kada ljudi kupe novi TV i počnu da ga podešavaju, ekran će ih "zamoliti" da pokrenu servis "Samba Interactive TV", koji će im preporučivati sadržaj koji baš njih interesuje.

Većina korisnika, navodi "Tajms", bez razmišljanja će kliknuti na opciju "Pokreni", ne trudeći se da pročitaju uslove korišćenja od čak 6.500 reči.

Izveštaj ovog lista zasniva se na internoj Samba prezentaciji za klijente, odnosno oglašivače, koja navodi šta sve nude od usluga.

Samba će prepoznati, piksel po piksel, seriju, film ili emisiju koju ste gledali, opcije koje ste birali, pa čak i igre koje ste igrali koristeći TV.

Oglašivače naročito privlači činjenica da će Samba identifikovati i ostale uređaje u domu korisnika, sve što je potrebno je da budu povezani na isti internet kao i TV. Onda će na njih uputiti reklame "baš po ukusu" vlasnika.

"Tajms" podseća da oko 45 odsto domaćinstava sa TV uređajem u Americi ima upravo smart TV, a uprava Sambe nije želela da komentariše ove podatke. Ipak, krajem 2016. jedan od zvaničnika Sambe rekao je da čak 90 odsto vlasnika smart TV-a uključuje njihov servis.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA