Parlament Velike Britanije traži da se Mark Cukerberg pojavi pred komitetom za medije i objasni mnoge stvari.
Šef komiteta za medije britanskog parlamenta Dejmijan Kolins kaže da je Facebook obmanjivao britanske parlamentarce o tome koliki je rizik da se podaci korisnika dele bez njihove dozvole. Kolins je rekao da će zatražiti od direktora Facebook mreže, Marka Cukerberga i još jednog zvaničnika te kompanije da se pojave pred komitetom, koji istražuje dezinformacije i lažne vesti, prenosi AP. "Neko mora da preuzme odgovornost za ovo. Vreme je da Mark Cukerberg prestane da se skriva iza svoje stranice na Facebook mreži", rekao je Kolins.
Facebook zaista prisluškuje, evo kako to čini i kako ga sprečiti
On je takođe optužio direktora kompanije za analizu podataka "Kembridž analitika" Aleksandra Niksa da laže. Niks je prošlog meseca saopštio da "Kembridž analitika" nije dobila podatke od istraživača optuženog da je prikupljao lične informacije miliona korisnika mreže Facebook.
"Kembridž Analitika" pobrala je privatne informacije više od 50 miliona korisnika Facebook-a, koje je iskoristila za razvijanje tehnika za podršku izbornoj kampanji Donalda Trampa 2016. godine, objavili su "Njujork tajms" i londonski "Obzerver". Državni tužilac Masačusetsa Mora Hili je saopštila da je, posle ovih navoda, njena kancelarija pokrenula istragu. "Građani Masačusetsa zaslužuju neodložne odgovore Facebook sistema i Kembridž Analitike", objavila je ona na Twitter mikro blogu, uz link koji vodi na tekst "Njujork tajmsa".
Facebook potpuno promenio aplikaciju: Šta je novo
Ugasićemo Facebook!
Facebook je u petak, 16. marta, saopštio da je "suspendovao" Kembridž Analitiku posle otkrića da su prekršena prava o privatnosti podataka, prenosi Rojters. Američki i britanski listovi su, pozivajući se na bivše zaposlene Kembridž Analitike, sa sedištem u Londonu, naveli da je ovo jedna od najvećih zloupotreba podataka u istoriji Facebook-a. Kako se navodi, Kembridž Analitika je iskoristila podatke, koje je bez dozvole preuzela početkom 2014. godine, za softverski program kojim se predviđa i utiče na izbor prilikom glasanja.
"Obzerver" piše da je više od 50 miliona profila u to vreme predstavljalo skoro četvrtinu potencijalnih glasača u SAD.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.