U Njujorku (SAD) otvorena istraga o firmi zbog navodne prodaje "botova".
Glavni tužilac u Njujorku Erik Šnajdermen izjavio je 29. januara da ta savezna američka država pokreće istragu o firmi koja je navodno prodala milione lažnih pratilaca ("botova") korisnicima društvenih mreža. "Lažno predstavljanje i obmanjivanje je nezakonito po zakonu u Njujorku", poručio je Šnajdermen.
Kako prenosi BBC, kompanija "Devumi" optužena je za krađu identiteta stvarnih ličnosti što, prema pisanju Njujork Tajms-a, ta kompanija poriče.
Pomenuti list je već ranije objavio opsežan izveštaj o firmi, u kojem se, između ostalog, nalaze intervjui sa osobama, koje su navele da su detalji sa njihovih naloga kao i slike profila kopirane kako bi bili kreirani realistični "botovi". Njujorški list je, navodi BBC, povezao "fabriku pratilaca" sa velikim brojem naloga čak i poznatih ličnosti.
Kako je navedeno, oni koji su želeli da povećaju broj svojih pratilaca na društvenim mrežama, među kojima glumci, preduzetnici i politički komentatori, mogli su da plate da ih zaprate "botovi". Veliki broj pratilaca na društvenim mrežama pojačava uticaj, što može da se odrazi na javno mnjenje ili da donese povlastice vlasnicima naloga, kao što su poslovne ponude ili sporazumi o sponzorstvu.
Šnajderman je rekao da je zabrinut, jer te "skrivene" operacije podrivaju demokratiju.
Na svom sajtu, Devumi nudi klijentima šansu da naruče do 250.000 pratilaca na Twitter mreži, a početna cena je 12 dolara (oko 1.140 dinara), a mogu da kupe i lajkove i ritvitove. Kompanija, takođe prodaje pratioce i na drugim platformama među kojima su Pinterest, LinkedIn, Soundcloud i YouTube. Na sajtu te firme se navodi da je "Devumi pomogao više od 200.000 poslova, muzičara, jutjubera i drugih da budu još istaknutiji i ostvare veći uticaj na svoju publiku".
Firma je registrovana na adresu u Njujorku, mada "Njujork Tajms" navodi da je prava adresa kancelarija firme na Floridi, kao i da zapošljava radnike na Filipinima. Prema pisanju ovog lista, Devumi ima najmanje 3.5 miliona automatskih naloga, od kojih su mnogi iznova prodavani.
Kako je navedeno, najmanje 55.000 naloga "koristi imena, profilne fotografije, adrese i druge lične detalje pravih Twitter korisnika, među kojima i maloletnika". „Njujork Tajms“ je takođe otkrio da veliki broj veoma poznatih naloga na Twitter društvenoj mreži ima pratioce Devumi "fabrike". Twitter mreža je, takođe, prokomentarisala otvaranje ove istrage navodeći da radi na tome da spreči aktivnost Devumi kompanije i njoj sličnih.
"Taktika koju je Devumi koristila na našoj i na drugim platformama kao što je današnji članak u Njujork Tajmsu opisao, narušavaju našu politiku i neprihvatljive su. Radimo na tome da sprečimo njih i sve kompanije poput njih", navodi se na zvaničnoj stranici Twitter-a.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.