Facebook okrivio Ruse za širenje lažnih vesti | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Facebook okrivio Ruse za širenje lažnih vesti

Tramp, ipak izabran zato što je Rusija širila dezinformacije na Facebook mreži?

  Izvor: Guliver/Getty Images/Thinkstock
 sad i rusija Izvor: Guliver/Getty Images/Thinkstock

Američka kompanija Facebook saopštila je da je otkrila izvore povezane sa Rusijom, koji su platili 100.000 dolara za hiljade političkih reklama na toj mreži.

Plasiranje lažnih informacija odigralo se u protekle dve godine, prenosi BBC. Facebook je o tome, kako je saopšteno, obavestio američke vlasti koje istražuju navodnu umešanost Rusije u predsedničke izbore u SAD 2016. godine. "U sklopu proruske kampanje, potrošeno je 100.000 dolara na oko 3.000 reklama u periodu od dve godine, zaključno sa majem 2017. godine", saopštila je ta društvena mreža.

Dokazi su predati specijalnom tužiocu Robertu Mileru, koji nadzire istragu o navodnoj umešanosti Rusije u prošlogodišnje američke predsedničke izbore.

Plaćeni oglasi su korisnike usmeravali ka 470 naloga koji su širili lažne informacije ili su kršili uslove te društvene mreže. "Reklame i nalozi su se fokusirali na širenje različitih društvenih i političkih poruka", navodi se u saopštenju Facebook-a. "Ti nalozi su sada ugašeni", izjavio je direktor Facebook kompanije za bezbednost Aleks Stamos.

Proruska kampanja je otkrivena u sklopu interne istrage Fejsbuka o mogućim zloupotrebama te društvene mreže tokom predizborne kampanje u SAD.

Ne verujte baš u sve što Facebook kaže...

Popularni američki IT sajt, The Verge, smatra da je Facebook ovim potezom izgubio na kredibilitetu i da se u ovo što su objavili u vezi sa ruskim reklamama ne može verovati. Oni se pre svega bave proračunom i delom koji bi mogao dovesti do pobede Trampa na američkim izborima ruskim obmanama. S tim u vezi sajt navodi da 100.000 dolara nikako ne može biti ni približno dovoljno za ovo što Facebook pokušava da „provuče“, kao i da je Tramp samo na digitalni marketing u kampanji potrošio makar 90 miliona dolara.

Takođe, The Verge navodi da se Facebook „aktivno bavi naduvavanjem dosega njihovih reklama“, a prema njihovim izvorima fiktivni broj ljudi do kojih su reklame stigle u odnosu na realan je makar 10 miliona korisnika.

Ukoliko vas zanima kompletan tekst, potražite ga na The Verge linku.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA