Počela kampanja Nacionalne organizacije potrošača Srbije „Čuvaj se mačke u džaku - kupuj legalno“
Zbog porasta broja žalbi potrošača na kupovinu proizvoda bez garancije od neovlašćenih distributera i online prodavaca, Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) kreirala je kampanju „Čuvaj se mačke u džaku - kupuj legalno“.
Kampanja ima za cilj da edukuje potrošače o posledicama kupovine nelegalnih proizvoda i mogućnostima zaštite prava potrošača prilikom ovakvih kupovina. Kampanju su podržali Ministarstvo privrede, Ministarstvo trgovine turizma i telekomunikacija Republike Srbije i kompanija Samsung.
Srbi na netu kupuju traktore, firme, telefone...
„Naziv kampanje Čuvaj se mačke u džaku na simboličan način oslikava rizik koji potrošačima donosi ovakva kupovina. Želimo da pozovemo i ostale kompanije i distributere da se aktivno uključe u našu kampanju i daju svoj doprinos u cilju što kvalitetnije edukacije potrošača“, kaže Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Papović naglašava da je tokom 2016. godine u Srbiji bilo čak 11.517 prigovora potrošača na kupljenu tehničku robu, gde se polovina prigovora odnosilo na nepostojanje garancije, 22.51 odsto prigovora na kvalitet robe i usluga, 8.02 odsto prigovora na isporuku robe i izvršenje usluga, a 19.07 odsto prigovora na ostala pitanja prava potrošača.
Podaci NOPS-a pokazuju da se najviše prijava potrošača, kada je reč o tehničkim proizvodima, odnosi na televizore 87.88 odsto, zatim telefone 65.51 odsto, potom mašine za veš 31.38 odsto i frižidere 17.85 odsto.
„Podržavamo ovu kampanju jer je pre svega važna za potrošače u Srbiji koji sve češće vođeni cenovnom komponentnom postaju žrtve ilegalnih kanala distribucije. Oni kupuju proizvode poznatih proizvođača, ali bez garantih listova koji zapravo obezbeđuju garanciju na kvalitet proizvoda, način skladištenja i transporta, servisiranje u ovlašćenom servisu, zamenu proizvoda u određenom roku. Verujem da je edukacija građana kroz ovakve i slične kampanje način da se oni zaštite od zloupotreba“, rekao je Milan Vujović, direktor marketinga sa Adriatik regiju u kompaniji Samsung.
U okviru ove kampanje NOPS planira da sprovede brojne aktivnosti kako bi edukovao građane i ukazao na važnost kupovine legalnih proizvoda uz zagarantovana prava koja im takva kupovina obezbeđuje.
Vise o kampanji mozete saznati na sajtu http://mackaudzaku.rs.
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.
____________________________________________________________________
MONDO Android aplikacija je opet tu: PREUZMITE JE!
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.