Ne, stvarno, ovo je odlična vest za sve koji koriste Google Chrome!
Jeste li čuli da je Google odlučio da u Chrome ugradi „Ad Block“ podršku sa samim pregledačem interneta tj. bez potrebe da ga instalirate kao dosad - preko ekstenzija? A, pa zato imate nas, da vas uvek obradujemo ;)
Dakle, istina je - neka od narednih verzija Chrome pregledača ne samo da će rešiti izuzetno iritantan „page jumping“ problem (pogledajte link), nego će doneti i blokiranje reklama. Google je odlučio da udovolji desetinama miliona korisnika, koji svakako već blokiraju reklame putem različitih ekstenzija, i da sam skloni svoje reklame.
Google je odlučio da omogući „izvorni Ad Block“ dodatak za Chrome jer su reklame zaista postale previše agresivne - osim što su okupirale najveći deo popularnih sajtova sve je više onih koje integrišu video oglase, koji se puštaju sami od sebe i, em što prave zbrku, em troše i internet mobilnih uređaja i resurse računara i telefona. Upravo zbog toga Google je, prema rečima Wall Street Journal-a, rešio da omogući blokiranje reklama „kako bi oglašivači shvatili da su otišli predaleko i prilagodili svoje reklame korisničkom iskustvu“.
Naravno, sve je ovo još uvek u domenu „velikog AKO“…
Koristite blokiranje reklama? Trebalo bi ovo da znate
Chrome za veb i mobilne uređaje imaće odmah aktivan blokator reklama, koji će filtrirati sve oglase koji nisu u skladu sa „Coalition for Better Ads“ dokumentom, koji propisuje pravila oglašavanja i posebno način plasiranja reklama na digitalnim medijima. Ovo, praktično, znači da će korisnici viđati neke reklame i dalje, ali će one biti mnogo manje agresivne i primetne, što je opet nešto, zar ne?!
Sve je to u redu, reći ćete, ali - zašto bi Google blokirao sam sebe, jer kompanija živi upravo od reklama. Jednostavno je, tvrdi Gizmodo sajt, da bi kontrolisao tržište blokatora reklama ili mu se makar približio. U ovom trenutku Google nema nikakav „upliv“ na tom tržištu, a istraživanja pokazuju da makar trećina korisnika aktivno blokira reklame nekom vrstom „Ad Block“-era na PC računarima.
OVO je savršen blokator reklama
Druga stvar koju Google želi jeste dobije više direktne kontrole nad reklamama koje plasira, jer sve koje se ne povinuju standardu koji smo gore pomenuli biće automatski isključene. To će kompaniji omogućiti da napravi bolji pregled oglašivača i odvoji one koji ne valjaju od onih koji valjaju.
I treća stvar je - da bi zaradio još više, naravno! Google „simpatiše“ model rada koji već neko vreme koristi kompanija koja stoji iza „AdBlock Plus“ ekstenzije, u okviru koje postoje „dozvoljene reklame“ tj. reklame koje oglašivač plati da bi ih, i pored zabrane, „AdBlock Plus“ prikazao korisnicima.
Sad, kad znamo sve ovo, jasno je da će blokator reklama u okviru Chrome pregledača zaživeti samo ukoliko Google korisnicima dozvoli potpunu kontrolu nad prikazivanjem reklama. Ako to ne bude slučaj svi će ostati na blokatorima koje već koriste. Ipak, raduje nas da vidimo da Google razmišlja i u ovom pravcu, jer volja korisnika je jaka, očigledno…
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.