Bez kvalitetnog sadržaja nema dugoročnih rezultata | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Bez kvalitetnog sadržaja nema dugoročnih rezultata

Bez kvalitetnog sadržaja i njegove korisnosti za klijente nema rezultata na duge staze, ističe Vladimir Cerić, jedan od predavača na predstojećoj Webiz poslovnoj edukaciji.

  Izvor: Promo
 Vladimir Cerić
Vladimir Cerić
Izvor: Promo

Nezaobilazna krilatica stručnjaka za marketing na raznim konferencijama i edukacijama je "content is king" i to smo do sada već svi naučili. Ipak, o content marketingu potrebno je znati mnogo, mnogo više, a u tome nam može pomoći Vladimir Cerić, Content Marketing Manager u američkoj kompaniji GFI Software. On objašnjava da je content marketing, najjednostavnije rečeno, marketinška tehnika koja koristi kvalitetan sadržaj u svrhu privlačenja potencijalnih mušterija.
Detaljnije o ovoj temi i o tome kako da kvalitetnim sadržajem pridobijete verne kupce Vladimir Cerić govoriće na Webiz poslovnoj edukaciji, koja se od 18. do 20. novembra održava u Subotici.

Zbog čega se ranije nije koristio termin "content marketing", pošto je činjenica da on postoji jako dugo? Šta je doprinelo da se on izdvoji kao disciplina?

"Korišćenje kvalitetnog sadržaja za privlačenje kupaca i podizanje vrednosti i prepoznatljivosti brenda se koristi preko 100 godina, još od 1900. godine kada je predstavljen The Michelin Guide, vodič za vlasnike automobila koji je do pojave interneta bio neprikosnoveni autoritet u ocenjivanju kvaliteta hotela i restorana širom sveta. Sam izraz "content marketing" se pojavljuje polovinom devedesetih godina prošlog veka, a sa prodorom interneta i digitalnog marketinga, on se izdvojio kao tehnika koja donosi vrlo precizne i lako merljive rezultate. To je bilo presudno za njegov uspeh, jer su merljivost rezultata i određivanje isplativosti ulaganja bili i ostali glavni problemi u korišćenju mnogih marketinških tehnika".

Kako merimo rezultat nekog sadržaja na internetu tj. kako znamo da smo uspeli?

"Content marketing se ne razlikuje po svojoj suštini od bilo koje druge grane marketinga – njegov konačni cilj je povećanje prodaje. A da bi do te prodaje uopšte došlo, potrebno je da kupac pređe dugačak put, od osobe koja ne zna da vaša kompanija ili proizvod uopšte postoji, do vernog kupca koji će vas preporučivati i drugima. Content marketing obezbeđuje alate za svaki od koraka na tom dugom putu, i to je jedan od ključnih razloga za njegov globalni uspeh i izrazitu efikasnost. Znaćete da ste uspeli ako se nakon vašeg najnovijeg blog posta pojavi više kupaca u vašoj prodavnici ili ako video koji ste postavili na YouTube ili Instagram dovede više posetilaca na vaš sajt, koji će na kraju kupiti to što tamo prodajete.

Koliko je važan kontinuitet u plasiranju novog sadržaja? Da li je važniji kvalitet ili kvantitet sadržaja?

"Kvalitet je prioritet broj jedan, u to nema sumnje. Korišćenje velike količine jeftinih tekstova, čija je jedina svrha dobro pozicioniranje na pretraživačima, donosi samo privremene rezultate, i u osnovi je protivno ideji koja leži u srži content marketinga – da potencijalne kupce privlačite sadržajem koji je za njih koristan. Samo tako možete izgraditi odnos poverenja, ključan u vreme pretrpanosti informacijama, kada se prosečno vreme aktuelnosti jedne vesti meri satima, a na nekim medijima i samo minutima. Vremenom ćete i sami shvatiti koja je idealna dinamika za objavljivanje novih sadržaja, zavisno od vaše publike i kanala koje koristite, ali svakako da je kvalitet uvek na prvom mestu".

Da li onaj ko piše neki sadržaj treba da se fokusira na priču ili na SEO?

"Sadržaj je potrebno pisati za ciljnu grupu, tačno definisane profile vaših kupaca, jezikom koji oni razumeju i u kojem će se lako prepoznati. Tek nakon toga sledi proces optimizacije za pretraživače iliti SEO, koji uključuje mnoštvo drugih faktora. Ništa vam ne vredi savršeno optimizovan blog post koji je doveo posetioca sa Google-a, ali nije ispričao priču i zadržao njegovu pažnju, jer onda neće biti ni krajnjeg rezultata – prevođenja tog posetioca u vašeg vernog kupca".

Da li možete da izdvojite neke domaće firme koje dobro rade content marketing?

"Izdvojio bih jedan domaći primer, koji je zbog jednostavnosti svoje ideje idealan kao ilustracija moći content marketinga. Na sajtu kosulje.rs se nalazi blog u kojem možete pročitati mnoge korisne savete o tome kako da jednostavnije ispeglate košulje koje nosite svaki dan na posao, kako da ih uklopite sa ostatkom garderobe ili kako da uklonite fleke sa njih. Vlasnik ovog bloga je domaći proizvođač košulja, čiji brend Roberto Baressi se i ne pominje u člancima. Ali zahvaljujući ovom blogu i korisnim savetima koji se nalaze tamo, veliki broj domaćih poslovnih ljudi je saznao za ovaj brend i sa radošću već godinama kupuje njihove, inače vrlo kvalitetne, košulje. Pružajući konkretnu vrednost kroz svoje blog postove, Roberto Baressi je stvorio odnos poverenja sa klijentima, koji im se sada višestruko vraća".

Cilj content marketinga je primarno uspostavljanje poverenja, lojalnosti, komunikacije sa klijentima i pružanje korisnih informacija potrošačima, pa tek onda prodaja. Da li je to možda razlog zbog kojeg mnogi zaobilaze ovaj vid marketinga?

"Da, mnogi domaći privrednici nemaju strpljenja za rezultate koje im može doneti content marketing, jer je u pitanju dugoročna strategija, koja ozbiljne rezultate može doneti tek za godinu ili dve. Ipak, ako želite da dugoročno gradite svoj posao, kreiranje i promocija sadržaja koji su namenjeni vašoj ciljnoj grupi je svakako najefikasniji način da uložite svoje vreme, energiju i novac namenjen marketingu.

Na Webiz edukaciji u Subotici govorićete kako da kvalitetnim sadržajem dođemo do pridobijanja vernih kupaca. U okviru tog modula biće predstavljene i dve studije slučaja. Koliko je važno da, pored klasičnog predavanja na ovu temu, saslušamo i gde su drugi grešili ili na koji način su uspeli primenjujući content marketing?

"Content marketing je jedna vrlo praktična disciplina, i zato treba navoditi što je više moguće primera uspeha, ali i neuspeha. Samo tako ljudi koji su zainteresovani da ga koriste mogu da se prepoznaju u tim primerima, i izbegnu greške koje su drugi pravili na putu ka uspešnom korišćenju sadržaja kao marketinškog alata. Svaka firma je posebna na svoj način, i zbog toga ne postoje dve identične strategije content marketinga, ali to ne znači da se iz raznih primera iz prakse ne može puno naučiti. I upravo zato su edukacije poput Webiza značajne za razvoj domaćeg tržišta, jer naši privrednici nemaju ni vremena ni novca za greške".

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA