Šta danas predstavlja zlatno pravilo marketinga i kako da primenite na sopstveni biznis govoriće Istok Pavlović na predstojećoj Webiz poslovnoj edukaciji.
Ukoliko se bavite internet marketingom, ili bar želite da zaplovite tim vodama, nema potrebe da vam posebno predstavljamo Istoka Pavlovića. Sigurni smo da pratite njegov blog, koji piše od 2006. godine, kao i njegovu Facebook stranicu na kojoj svakodnevno sa svojim pratiocima deli trikove vezane za marketing. Ukoliko želite da i uživo slušate njegovo predavanje onda posetite narednu Webiz poslovnu edukaciju koja će se od 18.do 20. novembra održati u Subotici.
Istok je svoje bogato marketinško iskustvo stekao u radu na velikom broju online projekata, a mi smo ga pitali koji od njih mu je bio najzanimljiviji.
"Ja se bavim netom još od 1999. godine, a konkretno marketing sam počeo da otkrivam negde 2006. Naravno, najdraži projekat ti je onaj sa kojim napraviš prvi uspeh. Sećam se da sam te godine skapirao da iz Srbije mogu da radim nešto i za američko tržište. Napravio sam jedan mikro sajt posvećen mađioničarskim trikovima i tu sam opisao kako se izvodi jedan mađioničarski trik o levitaciji. Otprilike, to je ono što danas zovemo content marketingom. Kroz tekst sam provukao affiliate linkove za kupovinu kursa sa trikovima i taj tekst se rangirao visoko na Google-u. Ljudi iz mađioničarskog sveta su dolazili, čitali tekst, a onda preko tog linka kupovali kurs i ja sam tako zaradio svojih prvih 350 dolara preko interneta. To mi je bilo fascinantno – ja sedim u Srbiji, stigne ček i ja unovčim taj ček i to funkcioniše!"
Na Webiz edukaciji u Subotici održaćeš predavanje na temu "Sales funnel i merenje konverzija". Koliko je važno da svi oni koji nešto prodaju preko svog sajta nauče ovu lekciju i zašto ona danas predstavlja "zlatno pravilo" digitalnog marketinga?
"Ko god je pročitao taj tekst kod mene na blogu, jasno mu je zašto je to bitno. Ako to još uvek niste učinili, preporučujem da ga pročitate pre predavanja jer će vam biti odlično kao uvod u predavanje. Praktično, sa sales funnel mi merimo efekat marketinške kampanje. Ljudi posmatraju marketing kao neko kockanje, što je greška. Marketing nije nešto gde ulažemo novac, pa ako nam bog da, nešto će se desiti. To jeste tako ako ga rade ljudi koji ne znaju da rade, ali ako podesimo funnel i merenje konverzija onda ćemo imati apsolutan uvid u to šta se dešava i gde trošimo novac, što je jako važno.
Tvoj blog o marketingu obavezno je štivo za sve ljude koje ova tema zanima. Da li postoje blogeri i marketari koje ti pratiš?
"Ja pratim više ljudi. Recimo jedan od poznatijih je Frank Kern, zatim Brendon Burchard… U suštini nemam nekog vodećeg inovatora kojeg pratim, više je to jedan konglomerat, puno ljudi koji imaju interesantne mailing liste i povremeno ispričaju nešto pametno".
Na svojoj Facebook stranici često postavljaš savete vezane za marketing koji su vrlo jasni i primenljivi. Da li ti se javljaju ljudi koji su tvoje savete primenili i poboljšali svoje poslovanje?
"Ljudi mi se često javljaju i to je stvarno super. Bar jednom u tri dana dobijem poruku tipa "Primenio sam ono što pričaš i to je sve tačno". Ima ljudi koji su napravili celu firmu, zaposlili 10 ljudi i super žive zahvaljujući nečemu što sam napisao pre pet godina".
Kao marketing menadžer u kompaniji Frame koja se bavi kreiranjem inovativnog proizvoda, dosta vremena provodiš i u Silicijumskoj dolini. Koja je po tvom mišljenju najveća razlika kada govorimo o digitalnom marketingu na jednom takvom, razvijenom tržištu i u Srbiji?
"Osnovna razlika je u tome šta sve može da se promoviše preko neta. Fora je u tome što u Americi ljudi imaju višak novca. U Srbiji ne možeš da radiš kul stvari zato što kul stvari uglavnom nisu nešto što je ljudima preko potrebno. U Srbiji je najviše onih koji sebi mogu da priušte osnovne stvari i ništa preko toga, dok tamo svi imaju taj višak novca i mogu da kupe "ekstra kul stvari". Zbog toga je kreativnost mnogo veća. U Americi postoje hiljade i hiljade stvari koje mogu da se prodaju i da se plasiraju i to će na kraju uvek neko da kupi. Razlika je u tome što je tržište ovde mnogo manje, što je opseg stvari sa kojima može da se radi mnogo manji jer mnoge od njih nema ko da kupi. Što se tiče nekih principa marketinga, u smislu da li se na drugačiji način pristipa ljudima, odgovor je ne. Ljudi svuda reaguju na slične mamce...
Koliko je stalna edukacija i posećivanje događaja poput Webiza važno za nekog ko se bavi digitalnim marketingom i ko želi da unapredi svoje veštine?
"Posećujem konferencije već dugo godina i mogu da kažem da one jesu važne i da se na njima svašta nauči. Ja sam na konferencijama učio tako što tamo čujem neku informaciju koja me zanima i ona mi posluži kao tizer. Kada se vratim kući dodatno to potražim na Google-u kako bih nešto opširnije naučio. Ja sam, konkretno, na konferencijama, naročito od nekih stranaca, naučio kako se drži dobra prezentacija i to je nešto što mi je stvarno pomoglo".