Huawei: Bićemo broj jedan i drugi veliki planovi | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Huawei: Bićemo broj jedan i drugi veliki planovi

Kako to Huawei planira da postane najjači proizvođač mobilnih i pametnih telefona otkrili smo u Kini, u razgovoru sa predsednikom odeljka za proizvodnju telefona - ovo je njihov plan!

 Izvor: Marko Čavić, MONDO portal.

Huawei je i zvanično najveći proizvođač mobilnih i pametnih telefona u Kini, dok na svetskom tržištu zauzima poziciju broj tri. Tokom posete Kini i Huawei kompaniji, njenom proizvodnom pogonu gde smo prvi put videli kako se proizvodi telefon od početka do kraja (posetili smo i trening i test centre) imali smo retku priliku da razgovaramo sa predsednikom Huawei kompanije, odnosno predsednikom ogranka koji se bavi proizvodnjom telefona i smartfona, Kevinom Hoom.

Kevin Ho je odgovoran za razvoj Huawei Handset Product Line strategije, za istraživanje i razvoj, integrisane operacije i isporuku. Karijeru je započeo baš u kompaniji Huawei, 1998. godine, od kada je promenio nekoliko za kompaniju ključnih pozicija, da bi danas rukovodio jednim od najjačih telefonskih brendova na svetu.

Direktor #Huawei smartfon divizije Kevin Ho otkriva nam planove! Budite s nama! #Shanghai #KevinHo

A photo posted by MONDO MobIT (@mondo_mobit) on

Kevin Ho otvorio je razgovor sa MONDO novinarom, i drugim odabranim novinarima iz Evrope, izjavom da Huawei ima ambiciozan plan da do kaja godine isporuči 100 miliona telefona, uz napomenu da je do sada isporučeno oko 50 miliona. U poređenju s prošlom godinom, kad je Huawei isporučio preko 75 miliona telefona to bi bio značajan rast, a ostvarenje cilja moglo bi da dovede i do porasta prihoda sa 8.9 iz 2014. na oko 16 milijardi dolara u fiskalnoj 2015. Huawei godini. Ono što ohrabruje pred zaključenje godine, kad će se prodati najviše telefona zbog praznične sezone, jesu činjenice da je Huawei pojačao prodaju telefona na globalnom tržištu u odnosu na konkurente i prethodne godine, ali i pojačao prepoznatljivost brenda. Huawei je trenutno 88. kompanija na globalnoj Top 100 listi svetskih firmi sa brendom koji se lako prepoznaje.

Huawei zauzima preko 9 odsto globalnog tržišta telefona, a preko 10 u Nemačkoj, Španiji, Italiji i Francuskoj. U Kini su prvi sa preko 15 odsto.

Kevin Ho, MONDO MobIT

Huawei je tokom 11. novembra, kad se u Kini po značajnim sniženjima kupuju stvari onlajn, uspeo da proda oko milion telefona (Huawei i Honor), izdvajajući se tako na prvo mesto u tom segmentu na najvećoj onlajn prodavnici - Alibaba.

I druge brojke, koje nam je Kevin Ho predstavio su prilično impresivne. Od njihovog predstavljanja do novembra 2015. prodato je preko četiri miliona Huawei P8 telefona, osam miliona P7 i čak sedam miliona najjačeg „flegšip“ modela Mate 7.

Sve što ste upravo saznali samo je početak Huawei telefonskog biznisa koji planiramo značajno da unapredimo i ubrzano širimo. Nova Huawei strategija, koja je formirana za 2016. godinu, uključuje dalje širenje Huawei udela na tržištu i jače prisustvo našeg brenda globalno. Ključ našeg uspeha biće istraživanje i razvoj, odnosno R&D odeljenje, koje će svojim rešenjima omogućiti značajniji prodor na tržište. Istraživanje i razvoj bavi se dugoročnim poboljšanjima, koja će korisnici moći da koriste godinama, ne samo kratkoročnim rešenjima i smatramo da će to biti naša prednost u odnosu na konkurenciju“, rekao nam je Kevin Ho.

Ko vam je najveća konkurencija, Samsung, Apple ili neko treći?

Kevin Ho: “Ne želim da pričam o tome na taj način. Konkurenti su tu da budemo još bolji. Poštujem obe kompanije, ali Huawei sigurno ide napred, korak po korak, a naša dosadašnja strategija pokazala je da smo na pravom putu. Ne žurimo, želimo da budemo broj jedan i siguran sam da ćemo to postati zahvaljujući svom radu, unapređenju kvaliteta, dizajna i funkcionalnosti. Odavno smo broj jedan kad su komunikaciona oprema i infrastruktura u pitanju i planiramo to da budemo i u telefonskom biznisu. Huawei se dobro pozicionirao na tržištu i sad želimo da budemo prepoznati i kao premijum,odnosno Top brend. Dokazali smo modelima Ascend P6, Ascend P7, Mate 7, Huawei P8 i Mate S da mi zaista to i jesmo“.

Smatrate li da je to što su iPhone i Galaxy telefoni skuplji od Huawei smartfona otežavajuća okolnost za pozicioniranje Huawei-ja kao premijum ili Top brenda?

Kevin Ho: “Huawei zaista želi da bude prepoznat kao premijum brend, ali ne po svaku cenu. Kvalitet, dobar dizajn i napredne opcije su ono što želimo da nas izdvoji, po adekvatnoj ceni. To što su konkurenti skuplji za Huawei ne znači mnogo“.

Proizvodnja kompjutera, Windows uređaja i marketing

Da li vaša strategija za napredak na tržištu podrazumeva i proizvodnju kompjutera, kako smo nedavno mogli da čitamo na internetu?

Kevin Ho: “Ne mogu da pričam konkretno o tome, ali dosadašnja strategija o najvećem Huawei uređaju (10 inča) se menja i razmišljamo o većim dijagonalama ekrana, ali u „ped“ domenu. Ne bih to baš nazvao laptop uređajem“.

Kao u #GTA igri ;) Sajber vožnja ulicama Šen Žena pomoću #Huawei tehnologije! @huaweisrbija

A video posted by MONDO MobIT (@mondo_mobit) on

Pre intervjua sa Kevinom Hoom razgovarali smo i sa Jangom Žirongom, koji vodi odeljenje kućnih uređaja i Mobile Broadband-a, koji nam je rekao da je “u igri“ i Windows 10 tablet ili neki “hibridni“ uređaj, ali da se o tome još uvek razmišlja i da će proizvodnja zavisiti isključivo od korisnika, odnosno potrebe za Huawei Windows uređajem na tržištu. Ovo je bio odličan trenutak da Kevin Ho odgovori na pitanje da li će se vratiti Windows Phone ili Windows 10 mobile uređajima.

Kevin Ho: “Huawei je tokom 2013. predstavio Huawei W1 Windows Phone smartfon koji nije naišao na dobrodošlicu korisnika, pa smo proizvodnju tih uređaja stavili na čekanje. Da li ćemo se opet vratiti Windows Phone, odnosno mobilnom smartfon Windows-u zavisi isključivo od potrebe na tržištu. Za sada to ne planiramo“.

Huawei trenutno ima jedan od najjačih smartfon čipseta, Kirin 950, pa nas interesuje zašto Huawei Nexus 6P nije predstavljen s njim?

Kevin Ho: “Kirin 950 nije bio spreman za predstavljanje sa Nexus 6P smartfonom, ali to nije razlog što se on ne nalazi u njemu, nego činjenica da želimo tržištu da ponudimo kupcima sve opcije - od našeg sopstvenog Kirin čipseta, preko Snapdragon do MediaTek čipseta. Odabir svakog zavisi od dogovora unutar Huawei tima, a što se Nexus linije tiče, svoj uticaj ima i Google. Nudeći tržištu izbor čipseta sigurni smo da radimo pravu stvar, jer korisnik sam bira ono što mu treba, a samim tim utiče na cenu i performanse uređaja“.

Koliko planirate da se oslonite na marketing i da li imate neku posebnu kampanju koja će pratiti novu strategiju?

Kevin Ho: “Huawei planira još više da ulaže u marketing, a ove godine je u odnosu na prošlu godinu udvostručio ulaganja. Društvene mreže su brzo promenile svet i Huawei će se truditi da sa korisnicima preko društvenih mreža brže stupi u kontakt, razmenjuje mišljenja i informacije i brže dobija pitanja i daje odgovore na njih. Ovo će važiti za ceo svet i sistem direktne komunikacije, koji sad važi samo u Kini, biće model koji će biti primenjen svuda“.

Huawei, Huawei HQ Kina, Huawei HQ Izvor: Marko Čavić, MONDO portal.

Ekrani, Force Touch, vodootpornost, bežično punjenje, duže trajanje baterije

Da li vaša filozofija o neprihvatanju ekrana više rezolucije od Full HD ekrana i dalje stoji i zašto nemate ekran za zakrivljenim ivicama, poput konkurenata?

Kevin Ho: “Google i Huawei već su napravili odličan ekran najviše trenutno dostupne rezolucije na tržištu (2.560 x 1.440 piksela), ali to ne znači da ćemo takve ekrane ugrađivati u veliki broj telefona – zbog cene, ali i performansi na koje ekrani tog tipa utiču. Zadržaćemo se na unapređenju kvaliteta prikaza, a samo pojedini modeli dobiće ekrane najviše rezolucije. Što se zakrivljenih ekrana tiče, ne smatramo da su posebno korisni, osim što su estetski dobri. Zapravo, smatram da zakrivljenje telefona uopšte i nije uspešan koncept, što se dokazalo u praksi. Korisnici Huawei brenda već sad mogu da izaberu novi Mate S, koji ima 2.5D staklo sa zakrivljenjem ivica“.

Šta je sa Force Touch opcijom, kad će ona dobiti poboljšanja i koliko će biti česta na novim telefonima?

Kevin Ho: “Force Touch ugrađivaćemo samo u određene modele, jer je to opcija koja poskupljuje proces proizvodnje, još uvek se čeka na isporuku komponenti za ugrađivanje Force Touch-a, a utiče i na debljinu uređaja. Umesto insistiranja na Force Touch u velikom broju modela, trudićemo se da već na Mate S modelu, radeći sa proizvođačima aplikacija, unapredimo mogućnosti koje on sad nudi“.

Da li će Huawei ozbiljnije “zagaziti“ i na tržište vodootpornih telefona?

Kevin Ho: “Huawei vodootporni telefoni, da ih tako nazovem, praviće se tako da budu i dalje tanki. Koristićemo našu nanotehnologiju, koja već postoji i koju je razvio Huawei za Mate S smartfon, a omogućava da dizajn telefona ostane nepromenjen uz povećanje otpornosti na prskanje vodom, kišu ili znoj (ali ne i na potpuno potapanje)“.

Kako planirate da poboljšate izdržljivost baterija i kad ćemo imati priliku da vidimo Huawei smartfon sa bežičnim punjenjem?

Kevin Ho: “U narednih nekoliko godina neće doći do značajnijeg povećanja kapaciteta baterija. Možda oko 10 odsto. Umsto ugradnjevećih baterija trudićemo se da optimizujem uređaje da troše manje energije. Što se tiče bežičnog punjenja – to je lepo i zanimljivo – ali se oslanjamo na koncept telefona koji se ne mora dopunjavati makar jedan dan. Pravićemo i telefone sa opcijom bežičnog punjenja, ali ne očekujemo značajniji “prodor“ ove tehnologije“.

Huawei, Huawei HQ Kina, Huawei HQ Izvor: Marko Čavić, MONDO portal.

Jeftini telefoni postaće bolji

Koliko računate na jeftine telefone u osvajanju tržišta?

Kevin Ho: “Naravno da računamo na njih. Oni će uz oko 30 odsto premijum i oko 40 odsto srednjeg segmenta biti zastupljeni u budućnosti sa oko 30 odsto portfolija“.

Hoćete li omogućiti neke od naprednih opcija na tim uređajima?

Kevin Ho: “Već sad radimo na tome. Jeftini telefoni dobiće, na primer, brzo i lako pozivanje glasom nakon pritiska na Volume taster ili opciju da se telefon pozove glasom kad se zaturi u kući ili kancelariji, što sad ima Huawei P8 model“.

Korisnici Huawei-ju možda najviše zameraju “trom“ pristup Android nadogradnjama, posebno u najnižem tržišnom segmentu. Hoće li se to promeniti?

Kevin Ho: “Huawei je maksimalno posvećen korisnicima i naši korisnici u Kini već mogu da uživaju u poboljšanom pristupu isporuci Android nadogradnji. Planiramo proces da ubrzamo u celom svetu, ali morate da znate da i Google utiče na to koji uređaji će dobiti najnoviji Android i kako će on raditi na njima“.

Novi Huawei telefoni i nova poboljšanja (kamera)

Da li planirate predstavljanje nekih novih Huawei uređaja ili nove serije uređaja (možda sa stilusom ili nešto slično)?

Kevin Ho: “Slušamo korisnike. Pratimo tržište i njegov razvoj. Serija D je i dalje u “igri“, ali još uvek nemamo konkretnije planove niti smo sigurni u sledeći korak. Kako se situacija na tržištu bude razvijala - rašće ili neće naš portfolio i serije uređaja. Spremno ćemo reagovati, ako tržištu bude neophodna nova “flegšip“ serija ili uređaj jači od najjačeg u Mate seriji“.

Model Mate S doneo je značajno poboljšanje kad je kamera u pitanju, prateći trend koji je stigao sa Huawei P8 modelom. Šta planirate dalje s kamerama na telefonu?

Kevin Ho: “Sony kamere, odnosno senzori, će i dalje biti primaran izbor Huawei kompanije. Sledeće godine Huawei će prikazati najbolji kamera-modul koja će iznenaditi sve. Nećemo, trenutno, sarađivati sa Philipsom, Sharpom i drugim kompanijama, jer su se Sony senzori pokazali vrlo dobrim i Huawei će nastaviti da razvija i poboljšava kameru, odnosno njen algoritam i kvalitet fotografija i snimaka. Radićemo i na poboljšanju dodatnih opcija“.

Novi Mate 8 samo što nije!

Šta nam sad možete reći o Mate 8 smartfonu?

Kevin Ho: "Nažalost, ništa značajnije što biste želeli. Pratite premijeru, koja će biti održana 26. novembra, kad ćete saznati sve detalje u vezi sa Huawei najjačim smartfonom, Mate 8".

Čekamo vaše komentare ispod intervjua i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi