Xiaomi je rešio da bude i flagship lider, pa je prvi globalni model u trci za premijum krunom tu, a mi ćemo vam reći koliko je on daleko ili blizu broja jedan.
Kompanija Xiaomi želeći da demonstrira rešenost da postane i premijum brend, predstavila je sva tri nova telefona iz Xiaomi 12 serije u Beču, u Hofburg palati na premijeri organizovanoj za evropske i novinare iz drugih delova sveta.
Mi smo Xiaomi 12 Pro imali nekoliko nedelja pre toga i istraživali koliko je kompanija napredovala, šta je sve promenila kako bi se nametnula u premijum delu tržišta i koliko je uopšte Xiaomi sposoban da se takmiči sa Ultra, Pro i drugim flagship modelima konkurencije.
Ukratko, Xiaomi 12 Pro ima najbrže trenutno dostupno punjenje jačine 120 vati (i punjač u kutiji), drugačiji dizajn sa posebnim zadnjim panelom od Victus stakla, LTPO ekran, tri kamere rezolucije 50 MP, ali i nekoliko izostavljenih mesta koja su, očigledno, namerno napravljena za Xiaomi 12 Ultra, kako bi se opravdao sufiks u najmoćnijem izdanju Xiaomi 12 serije.
Xiaomi više nije najjeftiniji brend mobilnih telefona i to je bio neophodan potez koji je kompanija morala da povuče, a zbog kojeg su neki korisnici nezadovoljni. Ipak, to je istovremeno i nova realnost, jer u najboljoj klasi mesta promašajima nema, a da bi telefon bio kompletan on mora da bude i (smisleno) nakrcan svim najboljim tehnologijama i servisima, kako bi bio u mogućnosti da se meri sa isto tako jakom konkurencijom.
Izvor: Stefan_StojanovicI dok mnogi misle da će konkurenti Xiaomi 12 Pro telefonu biti Samsung ili Huawei telefoni, Lei Džun, direktor Xiaomi kompanije, tvrdi da je to - iPhone i da će se Xiaomi koncentrisati na istraživanja i razvoj, kao i ulaganje u inovacije da bi za nekoliko sezona mogao da bude #1 u flagship kategoriji.
Kineska kompanija trenutno je na 12% tržišnog udela i tokom 2021. godine pravila je krupne iskorake kad je bila čak i prva globalno. Tokom prošle godine ostvaren je rast od 30% u domenu mobilne telefonije, jer je isporučeno preko 190 miliona komada telefona, a rast zarade na godišnjem nivou iznosio je gotovo 38%. Što se premijum segmenta tiče, Xiaomi je svoj udeo na tom tržištu uvećao za oko 6%, jer je sa sedam iz 2020. godine stigao na preko 13% tokom 2021.
Cene novih uređaja u Srbiji su objavljene i Xiaomi 12 Pro će se prodavati isključivo u kombinaciji 12 GB RAM i 256 GB memorije za 129.999 RSD tj. okruglo 1.105 evra. Xiaomi 12X biće dostupan u jednom izdanju, ali će zato Xiaomi 12 biti moguće kupiti u dve varijante, a o cenama se informišite u našoj vesti sa premijere iz Beča, mi krećemo sa testom!