Mejl adrese su omiljeni plen oglašivača, budući da tako prate ponašanja i potrebe korisnika, a podacima se vrlo često trguje.
Sigurno vam se ponekad čini da sa svih strana vrebaju vašu mejl adresu – ukoliko je iskoristite za logovanje na neki web sajt, ili u bilo koju drugu svrhu, vrlo je verovatno da će vam inbox ubrzo napuniti spam poruke.
Ove adrese su omiljeni plen oglašivača, budući da tako prate ponašanja i potrebe korisnika, a podacima se vrlo često trguje.
Srećom, postoje oni koji prave alate uz pomoć kojih može da se stane na put ovim praksama.
Tu su dva načina za izbegavanje deljenja mejl adresa – odgovarajući servisi koji generišu lažne adrese i privremeni inbox.
Kada su servisi u pitanju, radi se o konceptu za generisanje virtuelnih mejl adresa koje zainteresovani mogu da koristi na web sajtovima i aplikacijama. Korisnicima se nudi i funkcija uz pomoć koje mogu da zabrane da im se šalju forvardovane poruke, čime se štite od spama i drugih nepoželjnih mejlova.
Apple nudi jedan takav servis - Hide My Email – ali uz premijum iCloud Plus paket. Svaki put kada korisnik na nekom sajtu klikne na polje za unošenje mejl adrese, dobija pop-up prozor u okviru kojeg može da izmisli lažnu adresu.
I Mozilla ima sličnu uslugu - Firefox Relay ekstenziju, koja može da se doda Firefox pregledaču. Kada je instalira, korisnik dobija taster koji se pojavljuje u okviru svakog polja za unošenje mejl adrese i omogućava autoamtsko generisanje generisanje novih, virtuelnih adresa.
Tu su i drugi slični servisi – AnonAddy, SimpleLogin, DuckDuckGo koji poklanja @duck.com natstavak za lažnu adresu, te slični.
Pored onih koji izmišljaju nove adrese, postoje i virtuelni mejl servisi. U pitanju je usluga u okviru koje korisnik dobija izmišljeni inbox u koji može da dobije jedan ili dva mejla od nekog web sajta (na primer kod za verifikaciju), nakon čega se adresa gasi. Najpoznatiji su GuerrillaMail i TempMail.
Korisnici se uz pomoć ovih alata štite od neželjenih poruka, ali i od toga da oni koji ih prate mogu da generišu takozvani “otisak” njihovog ponašanja na internetu. Navedene opcije pomažu, ali nisu savršene, budući da oglašivači i drugi ljubitelji tuđih mejl adresa konstantno smišljaju nove strategije.