Čak polovina potrošača u Srbiji planira da obavi prazničnu kupovinu za vreme Black Friday rasprodaja, a mi vas upozoravamo na realne pretnje tokom kupovine onlajn!
Nedavno smo vam skrenuli pažnju na to kako se pravilno kupuje na internetu, kad smo vam savetovali da uključite ne samo SMS verifikaciju svakog onlajn plaćanja, nego i biometrijsku zaštitu.
Sad smo pripremili još neke vrlo praktične i lake za praćenje savete, koji će vam pomoći da kupujete udobno, ali bezbedno - i što se aktuelnog virusa i što se onlajn prevara tiče!
Bez obzira na turbulentnu 2020. godinu, potrošači u Evropi su i dalje spremni da obave svoju prazničnu kupovinu, posebno kako se približavaju Black Friday i Cyber Monday akcije. “Crni petak“ je poslednji petak u novembru, a “Sajber ponedeljak“ prvi ponedeljak iza njega, kad se zalihe od pre tri dana čiste i to po i dalje sjajnim cenama.
Istraživanje kompanije Kaspersky pokazalo je da, u poređenju sa prethodnim godinama, polovina (52%) evropskih potrošača, kao i potrošača u Srbiji (50,9%), planira da obavi prazničnu kupovinu tokom trajanja rasprodaja i sezonskih popusta, kao što je Black Friday (“Crni petak“).
Ipak, 45,6% ispitanika u Srbiji planira da ostavi svoju prazničnu kupovinu za poslednji trenutak, u nadi da će naići na veće popuste. Troje od petoro evropskih ispitanika (60%) planira da veći deo svoje praznične kupovine obavi onlajn, dok se na takvu vrstu kupovine u Srbiji odlučuje znatno manje potrošača (39,4%).
Kako je onlajn kupovina u porastu, nalazi ruske kompanije, takođe pokazuju da većina ispitanika ne planira da smanji svoje troškove kad je reč o prazničnoj kupovini - uprkos ekonomskoj recesiji širom kontinenta. Samo četvrtina (26%) potrošača u Evropi planira da smanji svoj budžet za prazničnu kupovinu ove godine i to za trećinu ili više, dok je u Srbiji 27.4% ispitanika planira da uradi isto.
Kako je broj potrošača, koji popuste pronalaze putem interneta sve veći, povećava se i rizik koji su ljudi spremni da preduzmu kako bi ostvarili veće uštede. Samo 16% ispitanika u Evropi i 23,8% ispitanika u Srbiji nisu spremni da ostave svoje lične podatke na mreži kako bi ostvarili dodatne popuste – uprkos mogućnosti da upadnu u zamku prevaranata i postanu žrtve lažnih sajtova koji nude popuste.
5 saveta da vas ne prevare dok kupujete onlajn
Tokom praznične sezone kupujte onlajn bez brige tako što ćete poslušati savete o tome kako da izbegnete prevare.
- Kupujte samo u legitimnim onlajn prodavnicama
Uvek je bezbednije da sami ukucate adresu, ili da je odaberete preko svoje bookmark opcije, nego da kliknete na link. Koristite traku za adresu na svom pregledaču, kako biste proverili da li je veb-sajt, koji posećujete ispravan i bezbedan i da li ima oznaku katanca ili počinje sa HTTPS
- Izvršite kupovinu koristeći bezbedne metode plaćanja
Platite kreditnim karticama ili pomoću servisa za plaćanje, kako bi transakcija bila zaštićena poznatim i metodama, kojima verujete od ranije, uz obaveznu verifikaciju plaćanja u makar dva koraka, koja ćete morati vi lično da obavite - osim broja kartice tražite da se internet plaćanja verifikuju kodom, koji će vam biti poslat SMS porukom, mejlom ili putem poziva govornog automata.
- Dobro proverite popuste!
Ukoliko obaveštenje o popustu dobijete putem i-mejla ili poruke, proverite da li su pošiljalac i svi veb-linkovi legitimni pre nego što kliknete na njih (vidite korak jedan i oznake adresa).
- Ažurirajte softver uređaja i aplikacije
Zaštitite sve svoje uređaje pouzdanim proizvodom za bezbednost na internetu. Sajberbezbednosna rešenja sa anti-fišing tehnologijama zasnovanim mogu da vam pošalju notifikacije ukoliko pokušate da posetite fišing veb-stranicu.
- Upravljajte svojim lozinkama
Password manager rešenja mogu da vam pomognu pri kupovini tako što će bezbedno sačuvati vaše akreditive, kako bi vaše lozinke bile jedinstvene za sve vaše onlajn naloge.
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
(MONDO)