Kad je vreme da tražite pare nazad, ako vam plaćena roba kasni | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kad je vreme da tražite pare nazad, ako vam plaćena roba kasni

Autor Ilija Baošić

Dani prolaze, vi robu strpljivo čekate, ali vam ona i dalje ne stiže. Šta dalje?

 Kome se žaliti ako roba kasni Izvor: Pexels

Poremećeni lanci snabdevanja usled pandemije i rata u Ukrajini su doprineli poskupljenju sirovina i energenata, kao i krajnjih proizvoda. Proizvođači imaju ogromnih problema da ispune potrebne kvote, ali najčešće su potrošači ti koji trpe posledice.

Ipak, problemi sa kojima se proizvođači i prodavci suočavaju ih ne isključuju iz zakonskih obaveza koje imaju prema potrošačima.

Možda će vas zanimati

Ukoliko želite, na primer, da kupite monitor, bilo bi idealno kada bi prilikom odlaska u kupovinu sami preuzeli proizvod, ali to nekad jednostavno nije moguće. Pogledali ste razne sajtove, našli cenu koja vam odgovara, pozvali ste prodavnicu ili lično otišli, a prodavac vam je saopštio da taj proizvod nema na stanju, ali da se može naručiti od dobavljača - na šta ste pristali.

Dani prolaze, vi monitor strpljivo čekate, ali vam on i dalje ne stiže. Šta dalje?

Trgovci su obavezani članom 46. zakona o zaštiti potrošača da proizvod dostave kupcu u roku od 30 dana, ukoliko neki drugi rok nije ugovoren. Ukoliko ste želeli da vam monitor stigne pre zakonskog roka, morali ste da zatražite dokument na kome stoji tačan rok isporuke robe, jer u suprotno je zakonski rok taj koji je važeći.

U slučaju prekoračenja roka isporuke, što ugovorenog, što zakonskog, ugovor između vas i prodavca se raskida. Ukoliko želite, možete prodavcu obezbediti dodatan rok, nakon kog se ugovor raskida.

U praksi je neophodno da pismeno obavestite prodavca da raskidate ugovor i zatražite novac nazad, a prodavac je dužan da u roku od tri dana od raskida ugovora vrati novac koji ste platili za monitor, u ovom slučaju.

Nije tako redak slučaj da prodavac odbija da vrati novac. Ukoliko je zakonski rok od tri dana za povrat novca istekao, preostaje vam da uputite prijavu Tržišnoj inspekciji.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Haris

Ništa ovo što god da se nešto kupuje. Da se to ne plaća unaprijed. Nego tek kada ono tada vama dođe. Da se onda plati. Ja sam bio naručio preko interneta. I ovaj kompjuter. Da je on meni bio tek došao. Nakon ovih 10 dana. Iako su oni meni bili rekli: da je on ovo poslat. Jer, on da je tada poslat. Da bih on bio prije došao. A ne ovo tada. I ja sam bio onda i naručio. I to ovaj drugi. Kada sam bio vidio. Da od ovoga nema ništa. Da su ova obadva. I to ona bila došla. I to ovaj isti dan. Sada ovo i ne mora se ići u trgovinu. Može se ovo sada to naručiti. Preko ovoga internata. Da ono to nekome doći. I to za ovaj jedan do dva dana.

Sashko69

Ne radi se to tako. Ako uređaja nema u prodavnici a postoji mogućnost da ga prodavac poruči od dobavljača, onda se plaća kad uređaj stigne, nikako pre toga.

Kime

@Sashko69 Porucis sa Aliexpresa stigne za dve nedelje i onda na carini stoji 3meseca, kako da se zalimo za to?

Najnovije

Uređaji

Testovi