Kraj

Zašto ne smete odgovorati na spam poruke: Uvodi se potpuno novi sistem zaštite koji zavisi od svih nas

Autor Ilija Baošić

Novi WhatsApp sistem zaštite protiv spama prebrojava koliko ljudi nije odgovorilo na poruku. Kada se prekorači, sledi zabrana.

Izvor: Desintegrator / Shutterstock.com

WhatsApp je uveo novu meru u borbi protiv spama - mesečno ograničenje poruka koje korisnici mogu poslati nepoznatim kontaktima bez dobijenog odgovora. Cilj je jednostavan - ako neko ne želi da razgovara sa vama, nećete moći da ga zatrpavate porukama unedogled.

Ova promena uvodi sistem u kom svaka poruka poslata osobi koja pošiljaoca nema u imeniku ulazi u mesečni limit. Jedini način da se brojač "resetuje" jeste da primalac odgovori na poruku. WhatsApp poručuje da prosečan korisnik verovatno nikada neće dostići ovu granicu, kao i da su nova pravila usmerena na one koji masovno šalju poruke i spam sadržaj.

Tačan limit poruka za sada nije poznat, jer WhatsApp testira različite pragove u različitim zemaljama. Međutim, korisnici koji se približe granici dobiće upozorenje putem iskačućeg prozora, kako bi imali vremena da prilagode ponašanje pre nego što im aplikacija blokira slanje poruka nepoznatim kontaktima.

Za kompanije koje koriste WhatsApp kao alat za prodaju ili zapošljavanje, ovo donosi ozbiljne promene. Strategije zasnovane na slanju poruka bez odgovora sada gube smisao - uspeh će se meriti kvalitetom komunikacije, a ne količinom poslatih poruka. Brendovi koji koriste WhatsApp Business moraće da obezbede jasnu saglasnost korisnika i kreiraju sadržaj koji odmah podstiče odgovor. Stopa odgovora će na taj način postati ključni pokazatelj uspeha.

Korisnicima ova promena donosi čistiji inbox i manje neželjenih obaveštenja. WhatsApp time želi da eliminiše digitalnu buku i napravi balans između poslovne upotrebe i zaštite privatnosti.

Ako testiranje prođe uspešno, ova politika mogla bi da postane novi standard u borbi protiv spama na globalnom nivou.