EU sumnja

Temu pod istragom: "Prodaju nelegalne proizvode"

Autor Miloš B. Jovanović

Zbog pojave falsifikovanih artikala u prodaji na popularnoj kineskoj platformi, Evropska komisija želi da zna šta Temu radi na suzbijanju prodaje "robe koja nije u skladu sa standardima"

Izvor: Shutterstock

Evropska komisija (EK) je otvorila istragu o poslovanju kineske platforme za onlajn kupovinu Temu, zbog sumnje da taj internet prodavnica ne čini dovoljno da zaustavi prodaju nelegalnih proizvoda.

"Želimo da budemo sigurni da Temu poštuje Zakon o digitalnim uslugama (DSA)", izjavila je evropska komesarka za konkurenciju Margrete Vestager. Temu mora da obezbedi da proizvodi koji se prodaju na njihovoj platformi ispunjavaju standarde Evropske unije i da ne štete potrošačima, istakla je ona.

U prvoj reakciji na pokretanje istrage, Temu je u saopštenju naveo da će sarađivati sa nadležnim telima EU: "U potpunosti ćemo sarađivati sa regulatorima kako bismo podržali naš zajednički cilj, a to je bezbedno tržište kome potrošači veruju".

Izvor: Shutterstock

Evropska komisija je u maju, prema odredbama DSA, označila Temu kao "veoma veliku onlajn platformu", što je oznaka koja od najvećih tehnoloških kompanija zahteva da učine više kako bi zaštite evropske potrošače njihovih proizvoda i usluga, piše Deutsche Welle.

Zbog pojave falsifikovanih artikala u ponudi Temu-a, evropska komesarka želi da zna koje sisteme Temu primenjuje za suzbijanje "odmetnutih trgovaca" koji prodaju "robu koja nije u skladu sa standardima", kao i šta kineska platforma čini kako bi ograničila njihovo "ponovno pojavljivanje".

EK je takođe zabrinuta zbog agresivne prodajne taktike Temu-a i "dizajna koji potencijalno izaziva zavisnost", uključujući tu i programe nagrađivanja "slične igricama".

Izvor: Shutterstock

Temu bi zbog navedenih prekršaja, ukoliko se njihovo postojanje dokaže, mogao da se suoči sa ogromnim kaznama od čak i do 6 odsto ukupnog globalnog prometa.

Temu se veoma brzo proširio u Evropi zahvaljujući agresivnom marketingu, privukao milione korisnika sloganom "Kupuj kao milijarder" i veoma niskim cenama za širok spektar proizvoda. EK je saopštila da je kineska platforma u septembru u EU imala 92 miliona aktivnih korisnika.

BONUS VIDEO: