Da bi predlog "zakona o TikTok-u" dospeo na glasanje, prvo mora da prođe raspravu pred senatskim odborima, pred kojima već ima važnijih zakonskih predloga koji čekaju raspravu, pa neki smatraju da to daje vremena TikTok-u da pokuša da utiče na senatore
Za razliku od Predstavničkog doma Sjedinjenih Američkih Država, koji je prethodno izglasao predlog zakona kojim bi TikTok mogao da bude zabranjen u SAD ili primoran na prodaju američkim vlasnicima, Senat je odlučio da ne žuri sa donošenjem odluke o tom pitanju, već da uspori ceo slučaj.
Umesto odluke o zabrani poslovanja kompanije ByteDance, vlasnika TikTok-a, američki senatori su pozvali na detaljnu raspravu o predlogu pomenutog zakona, pre nego što dođe na red za glasanje o njemu.
I pored toga što će odlaganje glasanja TikTok-u omogućiti dodatno vreme za kampanju kojom bi kineska kompanija mogla da pokuša da utiče na senatore, oni ipak smatraju da bi o celoj stvari trebalo odlučivati "hladne glave", piše Washington Post.
Republikanski senator Ted Kruz smatra da bi Senat trebalo dobro da prouči predlog zakona pre izjašnjavanja o njemu. S druge strane, njegov partijski kolega Džoš Holi, inače glasni kritičar TikTok-a, ističe da bi odlaganje glasanja u Senatu moglo da dovede do situacije da se i "sledeće godine u isto vreme raspravlja o istom predlogu".
Međutim, onaj koji je celu priču o navodno problematičnom poslovanju TikTok-a još 2020. godine i započeo, bivši američki predsednik Donald Tramp, u poslednje vreme je promenio priču. On danas, umesto TikToka, najvećom pretnjom smatra kompaniju Meta, odnosno društvenu mrežu Facebook, ističući da će ona "samo postati veća i jača ako uklonimo TikTok".
A da bi predlog "zakona o TikTok-u" dospeo na glasanje u Senatu, prvo mora da prođe raspravu pred senatskim odborima, pred kojima već ima važnijih zakonskih predloga koji čekaju raspravu, prenosi Zimo. Ukoliko predlog zakona bude upućen na razmatranje pred senatskim Odborom za trgovinu, pitanje je da li će uopšte doći na red za raspravu tokom ove godine.
A s obzirom na to da bi posle rasprave i eventualnog izglasavanja u Senatu, zakon morao da dobije potpis predsednika SAD da bi postao pravosnažan (uz činjenicu da su sledeći američki predsednički izbori u novembru), sve upućuje na to da TikTok neće tako brzo nestati sa američkog tržišta.
BONUS VIDEO: