Srbi na Viberu

10% svih razmenjenih poruka na Viberu potiče iz Srbije

Autor Ilija Baošić

Viber je predstavio detaljane infromacije o tome kako je izgledala 2022. godina ove platforme u Srbiji.

Izvor: Viber

Da je Viber popularan u Srbiji, znate i sami - ali da li znate koliko je popularan? Prema detaljnom pregledu trendova koji je predstavila kompanija Rakuten Viber, ova aplikacija za razmenu poruka je prisutna na preko 90% pametnih telefona u Srbiji, što je čini najpopularnijim servisom za dopisivanje kod nas. Ako vas ovo nije ubedilo, onda sigurno hoće podatak da čak 10% svih poruka poslatih među Viber korisnicima širom sveta potiče iz Srbije.

U svom izveštaju korišćenja servisa u Srbiji za 2022. godinu, Viber navodi da je primetan češći izbor slanja poruka nad pozivanjem, a ovo se pogotovo odnosi na grupnu komunikaciju. Svaki korisnik platforme je u proseku učesnik u barem 6 grupnih četova, a broj korisnika koji komuniciraju unutar grupa je u porastu od 5% u odnosu na prethodnu godinu.

Zabeležen je i rast od 22% u broju kreiranih Viber kanala i zajednica u Srbiji tokom 2022. godine, što ukazuje na to da korisnici pomno prate važna obaveštenja, objave i najnovije vesti vezane za njihove omiljene javne ličnosti i organizacije direktno od Viber-a.

Nešto više od godinu dana nakon što je platforma lansirala objektive, Viber kaže da su oni korišćeni preko milijardu puta, pa je zbog popularnosti ove funkcije kompanija omogućila brendovima i organizacijama da kreiraju sopstvene Objektive i Stikere, čime oznažuju svoj imidž i povećavaju svest javnosti o njima.

Kompanije sve češće primenjuju reklamna rešenja kako bi povećale nijhovu vidljivost i privukle nove korisnike. Tokom 2022. prosečni broj impresija reklamnog sadržaja na Viberu mesečno dostigao je značajnih 6 milijardi širom sveta – od čega je 605 miliona ostvareno u Srbiji. Poslovne vertikale u kojima je zabeležen najveći rast reklamnih aktivnosti bile su pravne usluge (rast od 450%), finansijske usluge (rast od 433%), pokloni i čestitke (rast od 272%), industrija zabave (215%) i putovanja i ugostiteljstvo (141%).

Brendovi su pokazali i naglašeno interesovanje za rešenja Viberovih poslovnih poruka (kao Viber Business Messages i unutar čet botova) kao mehanike pomoću koje se grade veze sa potrošačima unutar njihove omiljene aplikacije za razmenu poruka. Tokom 2022. – Viber je u Srbiji zabeležio:

  • Preko 170 miliona poruka razmenjenih unutar čet-botova, time otkrivši rast popularnosti
    automatizovanih rešenja, dostupnih korisnicima 24/7;
  • Rast od neverovatnih 176% u broju novih naloga za poslovne poruke u Srbiji – u poređenju sa "novajlijama" registrovanim tokom 2021.
  • Sveukupni rast od 43% isporučenih poslovnih poruka: broj promotivnih poruka (posebnih ponuda, popusta) porastao je za 46%, konverzacijskih (podrška agenta prodaje uživo) za 91%, a transakcionih (potvrde porudžbine, praćenje isporuke, podsetnik rezervacija) – za čak 126%

Povećanje transakcionih poruka označava rastući trend deljenja važnih notifikacija u interakcijama između brendova i korisnika.