Beleška koja kruži među zaposlenima donosi nova saznanja
Netlix bi mogao da uvede jeftiniju pretplatu sa reklamama mnogo brže nego što se očekivalo.
U belešci koju je kompanija prosledila svojim zaposlenima, čelnici Netflix-a su rekli da im je cilj da u poslednja tri meseca ove godine uvedu paket sa reklamama, kao i da u istom periodu planiraju da “reše“ deljene lozniki naloga među svojim pretplatnicima, prenosi NYTimes preko svojih anonimnih izvora iz kompanije.
Prošlog meseca su glasine o novom paketu zapanjile medijsku industriju, pogotovo jer su iz kompanije godinama izjavljivali da se reklame nikada neće pojaviti na njihovoj streaming platformi.
Ipak, Netflix se suočava sa ozbiljnim poslovnim izazovima. U prva tri meseca ove godine su izgubili 200.000 pretplatnika, prvi put nakon decenije poslovanja, a očekuje se da će izgubiti još 2 miliona u mesecima koji dolaze. Od objave pada broja pretplatnika, cena deonica kompanije je naglo pala, izbrisavši oko 70 milijardi dolara tržišne vrednosti.
Rid Hejstings, jedan od izvršnih direktora kompanije, rekao je ulagačima da će Netflix ispitati mogućnost uvođenja reklama na platformu i da će to pokušati „da reši u narednih godinu, ili dve“.
Nedavno obaveštenje osoblju je signaliziralo da se rok ubrzao. “Da, odluka je brza i ambiciozna, zahtevaće neke kompromise“, piše u belešci.
Predstavnica Netflixa je odbila da komentariše najnovije informacije.
Netflix nudi razne nivoe plaćanja za pristup servisu - najpopularniji paket košta 15,49 dolara mesečno, a plan je da novi paket košta manje. Ostale streaming platforme imaju slične planove. HBO Max, na primer, nudi uslugu bez reklama za 15 dolara mesečno, dok ona sa reklamama košta 10 dolara.
Zaista, u belešci zaposlenima, čelnici Netflix-a su se pozvali na svoje konkurente, rekavši da su HBO i Hulu uspeli da “održe svoj brend, nudeći pretplate sa reklamama“.
Prošlog meseca, Netflix je takođe najavio da namerava da naplaćuje više cene pretplatnicima koji dele svoj nalog sa nekoliko ljudi.
“Dakle, ako imate sestru, recimo, koja živi u drugom gradu i želite sa njom da delite svoj Netflix nalog, to je sjajno.“, rekao je Greg Piters, glavni operativni direktor Netflixa, na sastanku o zaradama kompanije. “Ne pokušavamo da zaustavimo to deljenje, ali ćemo vas zamoliti da platite malo više, kako biste mogli da delite nalog sa njom.“
Piters je rekao da će kompanija „narednih godinu, ili nešto više, dana ponavljati ovaj stav“ o deljenju naloga, pre nego što predstavi novi plan.
U belešci zaposlenima, čelnici Netflix-a su rekli da će “zajedno sa paketom sa reklamama, predstaviti i širi plan naplate deljenja naloga.“