Slučajno trošenje novca može da se spreči, pre svega tako što se uređaji koji su povezani na kreditne kartice drže izvan dečjeg domašaja.
Mnoge mobilne igre i aplikacije su danas besplatne, ali ne potpuno – to znači da umesto da plate za igru, korisnici je preuzimaju i igraju bez novčane nadoknade, ali mogu kupuju neke dodatne elemente.
Tako oni koji žele da sklone reklame za to moraju da plate – novac je potreban i za određene dodatke koji unapređuju igranje (skinovi, oružje i drugo), a s novim ažuriranjima stižu i nove ponude.
Zbog toga može da se dogodi da deca koja se igraju na telefonima i drugim gedžetima svojih roditelja, naprave pozamašan račun, a da ponekad toga nisu ni svesna.
Jedan od poslednjih slučajeva je dobra ilustracija za to šta može da se dogodi ako se situacija ne kontroliše – doduše, radi se o osamnaestogodišnjakinji iz kanadskog gradića Okotoks, koja je skinula čak pet hiljada dolara s očeve kartice, a da to nije znala.
Mlada gejmerka je trošila između 200 i 250 dolara dnevno, a njen otac kaže da nije znala da je u pitanju pravi novac. Ne navodi se koja je igra u pitanju, ali su roditelji pokušali da stupe u kontakt s developerom, ne bi li povratili bar deo. Povraćaj su tražili i od kompanije Apple, budući da je igra iz njene online prodavnice, ali su im žalbe odbijene.
Mobilni gejming – video igre na pametnim telefonima pobedile računare i konzole
Stručnjaci upozoravaju da bi trebalo voditi računa, budući da nekoliko klikova može da dovede do velikih troškova. Tinejdžeri koji su ojadili svoje roditelje su se u vestima pojavljivali više puta, a novac mogu da troše i mlađa deca – toliko je jednostavno. To može da se dogodi ako slučajno kliknu na neki baner, te sredstva potroše na dodatne živote u igri, opremu i druge elemente.
Slučajno trošenje novca može da se spreči, pre svega tako što se uređaji koji su povezani na kreditne kartice drže izvan dečjeg domašaja. Tu su i drugi načini – trebalo bi da se uključi odobravanje za transakcije u Google Play prodavnici, ili ekvivalentna opcija za App Store, nakon čega se sprečavaju slučajne kupovine, jer se traži lozinka, otisak prsta ili neki drugi način potvrde za sve transakcije.
Pogledajte video:
Tu su i drugi načini – guest mode za novije Android telefone ne dozvoljava pristup bankovnom računu, neke bankarske aplikacije imaju obaveštenja o kupovinama, pa bi i njih trebalo uključiti. Jedno od boljih rešenja je možda rezervna kartica koja služi samo za kupovine u okviru aplikacija, na koju novac može da se uplaćuje po potrebi.