Analitičar Majkl Nathanson smatra da će Netflix morati da uvede velike promene kao što su reklame i sportski događaji (utakmice) kako bi ostao vodeća striming platforma.
Kako su se mnogi ljudi vratili sportovima, putovanjima, raznoraznim događajima i aktivnostima koje su bile limitirane ili nepostojeće u proteklih 16 meseci, ostaje da se vidi kako će odreagovati popularni striming servisi.
Pod najvećim pritiskom je platforma Netflix koja ima i najviše korisnika, i pored sve veće konkurencije na tržištu.
Ponuda striming servisa nikada nije bila veća, što se odrazilo i na rezultate Netflix-a u prvom periodu 2021. godine. Oni su dodali svega 3,98 miliona novih pretplatnika, nakon što su pre godinu dana dobili još 15,77 miliona novih korisnika pre izbijanja pandemije. Netflix je završio prvi kvartal sa 208 miliona pretplatnika, što je za 14% više od prošle godine, ali manje nego njihova prognoza od 210 miliona.
Netflix je i dalje najpopularniji striming servis na planeti, ali da bi na tom mestu ostao, analitičar Majkl Nathanson iz MoffettNathanson Research kaže da će morati da implementiraju reklame ukoliko ne budu mogli da povećaju broj novih korisnika. CEO te platforme, Rid Hasting je prošle godine izjavio da ne želi da tera korisnike da gledaju reklame: "Imamo mnogo jednostavniji poslovni model koji se fokusira na striming i korisnički doživljaj. Mnogo više mesta ima za porast u potrošačkom tržištu nego u oglašavanju" - rekao je on pre godinu dana.
Sve veći finansijski pritisak i sve veća lista striming rivala možda natera Netflix da je vreme za promenu: "Iako menadžment Netflix-a nastavlja da odbacuje ideju o oglašavanju, mi smatramo da će se tako nešto posmatrati kao strateška greška ukoliko rast budućih pretplatnika bude počeo da opada" - kaže Nathason, a prenosi Forbes.
Pored reklama, Nathason smatra da Netflix mora da proširi i ponudu, a rešenje vidi u sportskim događajima.
"Netflix možda želi da doda sport kako bi postojala premijum pretplata, a to će im pomoći da poboljšaju ARPU (Prosečan prihod po korisniku), da dobiju više eksponiranosti u oglašavanju i da prošire interesovanje za svoj servis na veoma takmičarskom tržištu. Smatramo da bi podrška za reklame i uživo sportove mogla da još više i jače penetrira kako bi stigla kod korisnika i na tržištima, pogotovo u regijama gde je manji ARPU" - zaključio je on.
Za sada će Netflix ostati takav kakav jeste, bez reklama, ali treba istaći da druge striming platforme kao što su HBO Max i Paramount Plus u svojoj ponudi imaju opciju (u Americi) da se korisnici pretplate na servise za manje para, ali da im stižu reklame. Ranije se pojavila informacija da bi Netflix u svoju ponudu mogao da ubaci i video igre, ali još uvek ništa nisu spomenuli o tome iz te kompanije.
Uz sve ovo kada dodate da Netflix ima problem sa deljenjem naloga, ne bi nas začudilo da se reklame uskoro pojave i na ovoj platformi.