Monetizacija

YOUTUBE POVEĆAVA BROJ REKLAMA I SVE KORISNIKE OBUHVATA MONETIZACIJOM: Novi uslovi poslovanja aktiviraće se 1. juna

Da li ste vi dobili važno YouTube obaveštenje?

Izvor: MONDO / Samsung

YouTube platforma je ažurirala svoje uslove korišćenja koji će stupiti na snagu već od početka sledećeg meseca (1. jun).

Nova verzija uslova korišćenja se dotakla politike monetizacije te platforme, ali i ograničenja za prepoznavanje lica.

YouTube je poslao mejlove svojim korisnicima kako bi ih obavestio o novim uslovima korišćenja, ali i kako bi objasnili šta ove promene donose. Očigledno da ne žele da se i njima dogodi WhatsApp i njihov slučaj spornih uslova korišćenja. Ovakvi uslovi korišćenja su u Americi ažurirani još u novembru 2020. godine, a sada je na red došao i ostatak sveta.

Oni napominju da nove promene "neće značajno promeniti kako pristupate ili koristite YouTube usluge". Pa šta možete da očekujete od novih uslova korišćenja?

Pravo na monetizaciju

Od sada će broj reklama na YouTube platformi biti povećan, jer će mreža prikazivati različite vrste oglasa čak i na kanalima koji nisu partneri u programu reklama. Monetizacija tj. pravljenje para od video snimaka sada važi za sve kanale - i za one koji nisu ispunili uslove za to. Ipak, to ne znači da će vlasnici tih kanala dobiti pare od YouTube mreže. Ne, to znači da YouTube ima pravo da prikaže reklame na njihovim kanalima, poveća broj različitih oglasa i zarađuje od njih.

YouTube će imati pravo da monetizuje sav, uključujući i vaš sadržaj, a napominju da "takva monetizacija može da uključuje prikazivanje oglasa na ili unutar sadržaja ili da naplaćuje korisnicima naknadu za pristup". Ističu da vam ovi uslovi ne daju pravo na bilo kakve isplate, već da će se bilo kakva uplata od strane YouTube-a tretirati kao autorski honorar. Ukoliko to zakon zahteva, Google će zadržati porez od takvih isplata. "Partneri van Sjedinjenih Američkih Država treba što pre da pošalju kompletne poreske informacije u AdSense kako bi utvrdili da li se zadržavanje poreza odnosi na njihove uplate" - istakli su oni.

Sve ovo ukazuje na to da korisnici mogu da očekuju da će videti još više reklama.

Autori sadržaja i dalje mogu da se prijave za YouTube Partner Program koji pruža veći pristup YouTube resursima i funkcijama, ali i koji omogućava podelu prihoda od oglasa. Potrebno je da ispunite sledeće uslove kako bi se priključili ovom programu.

  • Da poštujete sve YouTube smernice za monetizaciju
  • Da živite u zemlji ili regionu u kom je YouTube partnerski program dostupan (Srbija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina i Hrvatska spadaju u tu grupu)
  • Da imate preko 4.000 važećih javnih sati gledanja u poslednjih 12 meseci
  • Da imate preko 1.000 pratilaca i
  • Da imate povezan AdSense nalog.

Ograničenja za prepoznavanje lica

U uslovima korišćenja YouTube platforme stoji da korisnici ne smeju da prikupljaju bilo kakve informacije koje bi mogle da pomognu da se identifikuje neka osoba bez njihovog pristanka. Iako je oduvek ovo bio slučaj, nova promena će dodatno to učiniti izričito jasnim.

U najučestalijim pitanjima i odgovorima (FAQ) stoji odgovor na pitanje da li su ove promene povezane sa Direktivom o autorskim pravima Evropske unije ili GDPR-om. YouTube je napomenuo da slede američke zakone i da se istih pridržavaju. YouTube dodaje da nisu menjali praksu privatnosti, odnosno da će ostati nepromenjen njihov odnos prema ličnim podacima korisnika.

Ove nove promene će važiti i za YouTube Kids, a iste stupaju na snagu već 1. juna.

Možda je sad najbolji trenutak da počnete da koristite YouTube bez reklama i ne mislimo na premijum verziju aplikacije, koja se plaća, nego na YouTube Vanced. Informišite se i uživajte dok je još aplikacija ovakva kakva jeste…

Šta vi mislite o novim uslovima korišćenja kompanije YouTube?

Tagovi