RECENZIJA SERIJE THE LAST OF US: Još jedan naslov o zombijima ili nešto više? | Smartlife RS

RECENZIJA SERIJE THE LAST OF US: Još jedan naslov o zombijima ili nešto više?

Nakon devet epizoda, vreme je da sumiramo utiske o adaptaciji jedne od najboljih gejming priča za širu publiku.

Džoel i Eli Izvor: HBO

Kada smo čuli da će HBO na sebe preuzeti zadatak snimanja adaptacije The Last of Us igre, odnosno jedne od najboljih priča među gejming naslovima, lagali bismo kada bismo rekli da nismo strepeli od još jednog potpunog promašaja koji je preterao u kreativnim slobodama i na sebe navukao gnev onih koji proveli sate i sate igrajući igru.

Međutim, kada smo saznali da će na njoj raditi Kreg Mazin, koji nam je doneo hit mini-seriju Černobilj, kao i Nil Drakmen, jedan od tvoraca The Last of Us igre, stvari su se okrenule, te smo bili uvereni da je jedan od njih idealan izbor da nam prenese dramu i težinu situacije, a drugi da nam verno prenese likove i spreči ignorisanje izvornog materijala.

Kada već govorimo o likovima, izbor glumaca je takođe obećavao. HBO je birao imena sa kojima je već sarađivao, pa su glavne uloge pripale Beli Remzi (Eli), koju mnogi prepoznaju po ulozi Lijane Mormont u seriji Igra Prestola, i Pedru Paskalu (Džoel), koji je, kao i Bela, imao svoju ulogu u ekranizaciji knjiga Džordža R. R. Martina kao Oberin Martel, ali i koga smo gledali kao inspektora Penju u Netlix-ovoj hit seriji Narcos i Mandalorijanca u istoimenom Disney ostvarenju.

Radnja serije

Serija počinje imaginarnom TV emisijom iz 1968. godine, u kojoj je na fenomenalan način napravljen uvod u post-apokaliptični svet, odnosno u pad čovečanstva izazvan pandemijom Kordiceps gljive koja zaražene ljude pretvara u zombije. Ukoliko nas neko pita, ovo je najbolja uvodna scena svih vremena i najbolji primer kako se rečima može dočarati prava drama koja je usledila.

Koliko je realna pandemija iz serije The Last of Us Izvor: HBO

Serija nije gubila previše vremena na padu civilizacije koji nam je prikazan kroz iskustvo Džoelove ćerke Sare, te smo već u prvoj epizodi videli 20-godišnji vremenski, ali i lokacijski skok, koji nas je iz Ostina 2003. odveo u karantinsku zonu u Bostonu 2023. godine, gde vrlo brzo saznajemo koje frakcije postoje i šta je Džoelova uloga u novom svetu. Upravo na kraju prve epizode upoznajemo Eli, devojčicu koja je imuna na Kordiceps, a naš junak dobija zadatak da je prošvercuje iz zone pored FEDRA patrola i odvede pravo u ruke pobunjeničkoj frakciji nazvanoj Svici (Fireflies).

Naravno, radnja serije bi vrlo kratko trajala kada bi zadatak bio lak i protekao po planu, pa je svet unutar serije poprimio skoro celu širinu SAD i glavne likove odveo na dalek put.

Koliko je HBO bio veran izvornom materijalu

Ukoliko sagledamo priču u celosti, može se reći da je HBO ostao veran izvornom materijalu. Tokom devet epizoda, videli smo brojne primere kreativnih sloboda, ali ne i one koje utiču na sam kostur priče, te su oni koji su igrali The Last of Us na PlayStation konzolama pre svake nove epizode nepogrešivo znali koji će biti ishod.

The Last of Us Part I 5.jpg Izvor: PlayStation

Mazin i Drakmen su menjali postojeće likove, dodavali druge, ali sve u svrhu toga da se na što bolji način adaptira priča i istakne ljudskost u post-apokaliptičnom svetu. Upravo smo na taj način dobili treću epizodu, koja je potpuno podelila gledaoce. Iskreni da budemo, ne znamo šta da mislimo o ovoj epizodi. U jednu ruku je u pitanju možda i najbolja epizoda serije, ali u drugu je u pitanju filer epizoda koja osim te ljudskosti nije značajno pomerila priču napred.

Jedna od naših najvećih zamerki jeste što, u sezoni koja broji manje od 10 epizoda, to nije bila jedina filer epizoda, pa smo dobili izloglasnu sedmu epizodu, koja, iako postoji u igri, nije donela apsolutno ništa, a po kvalitetu nije mogla ni da priđe trećoj.

Svet koji odiše post-apokalipsom

Ako postoji neki aspekt serije na koji nemamo zamerku, onda je definitivno u pitanju svet u kojem se odvija radnja serije. Porušeni gradovi, objekti koje je pregazilo vreme, napuštene zgrade, priroda i raznolika prostranstva prosto odišu post-apokalipsom i verno prenose ne samo ono što smo videli u igri, već i dalek put koji Džoel i Eli moraju da pređu kako bi stigli do svog odredišta.

Likovi kao ključ svega

Kao što smo već rekli, Mazin i Drakmen su gotovu svu težinu serije oslonili na likove koji naseljavaju ovaj svet. Zaista treba pohvaliti celu glumačku postavu na načinu na koji je prenela svoje likove, a najveće zasluge, naravno, idu Paskalu i Remzi za prikaz Džoela i Eli, i njihov izbor se pokazao kao pun pogodak. Verno su nam preneli hemiju koju glavni likovi imaju u igri, pa ne treba da čudi da su neki od najboljih momenata serije upravo njihova interakcija i zbližavanje kako je priča serije napredovala.

Zadovoljni smo raznovrsnošću likova koje smo videli, i nismo imali utisak da je svaki novi negativac jedan te isti lik u drugoj odeći. Dopunjavanje i proširivanje sporednih likova je odrađeno skoro fantastično, ali jedinu zamerku imamo na lika koji je iz nekog razloga u seriji gluv, što nije bio slučaj u igri. Jednostavno ne vidimo kako je ovo unapredilo išta, ali ukoliko niste imali priliku da igrate hit naslov, sumnjamo da ćete mariti.

Kada već dajemo zamerke, moramo se dotaći i zombija. Iako su zombiji tema koja je već dosadila svima, zaista nam je žao što ih nismo videli više u seriji, pogotovo jer su sušta suprotnost u odnosu na ono što nas je navikla serija The Walking Dead. U The Last of Us svetu, zombiji se ne kreću brzinom 80-godišnjaka, već ka svom plenu jure punim sprintom, predstavljajući opasnost koja nas je držala na ivici stolice svaki put kada bismo ih videli na ekranu, te ostaje utisak da ih nije bilo dovoljno.

Međutim, ako već zombiji nisu mogli da zadovolje dozu napetosti koju smo želeli, isto ne možemo reći i za opasnost koja je vrebala od ljudi. Nije postojala borba u kojoj naši junaci nisu bili ranjivi, odnosno u kojoj su delovali kao nesavladiv plen, pa kada je konačno došla ta zadnja epizoda u kojoj je viđen nadljudski podvig, isti je delovao veoma efektivno.

Zaključak

The Last of Us Džoel i Eli Izvor: HBO

Nema sumnje da HBO ima novi hit naslov u svojoj ponudi koji će jednako zadovoljiti gejmere i širu publiku. Iako nije bez mana, pogotovo kada su filer epizode i nedostatak zombija u pitanju, daleko je više pozitivnih stvari. Smatramo da nam je verno preneta izvorna priča, a da su dopune u velikoj meri bile odlično odrađene, baš kao i odabir glumačke postave.

Ukoliko još uvek niste pogledali The Last of Us, imate našu toplu preporuku, jer vas čeka prava avanturistička drama i post-apokaliptični svet kakav se retko viđa na malim ekranima. Međutim, ukoliko ste već pogledali seriju, a niste igrali ovaj PlayStation naslov, već za dve nedelje ćete imati priliku da to učinite, jer će Naughty Dog 28. marta lansirati The Last of Us Part I port igre za PC.

…