OTKRIO KO KORISTI PODATKE I KAKO: Zabrinutost korisnika na vrhuncu, predsednik kompanije WhatsApp morao da odreaguje! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OTKRIO KO KORISTI PODATKE I KAKO: Zabrinutost korisnika na vrhuncu, predsednik kompanije WhatsApp morao da odreaguje!

Pričao o uslovima korišćenja, zaštiti podataka, ratu sa kompanijom Apple i ostalim gorućim temama.

  Izvor: MONDO / WhatsApp, YouTube/ Printscreen / Innov8 Coworking

Fijasko aplikacije WhatsApp je počeo sa novim uslovima korišćenja koji tek treba da stupe na snagu.

Videli smo proteklih nedelja da su iz te kompanije agresivnom kampanjom pokušali da ublaže učinjenu štetu.

Možda će vas zanimati:

Sada se konačno oglasio predsednik kompanije WhatsApp, Vil Katkart je imao mnogo teških pitanja, od kompanije Apple, uslova korišćenja, privatnosti korisnika i još mnogo toga drugog.  U nastavku možete da vidite njegove odgovore, za koje se iz te kompanije nadaju da će makar malo popraviti štetu, te otkloniti svaku dilemu koju njihovi korisnici imaju.

O ratu između kompanije Facebook i Apple kaže:

"Bez obzira na svrhu tih etiketa, mi se takmičimo sa iMessage u Sjedinjenim Američkim Državama. Tamo se više koristi iMessage nego WhatsApp, ali se takmičimo sa njima i u ostatku sveta. Nećete videti šta iMessage uzima od vas kada je preuzmete, jer nećete da je skinete jer je već instalirana na vaš telefon. Zbog takvih stvari ih kritikujemo" - započeo je Katkart.

Zukerberg je jednom prilikom rekao da je Apple njihov najveći protivnik, evo šta on misli o tome:

"Mislim da je u njihovom interesu da svi koriste iPhone. Kada pogledate Ameriku, videćete da svi imaju taj telefon, te da poruke bolje rade preko iMessage aplikacije. Ukoliko se neko odluči za druge usluge, kao što je WhatsApp, mnogo je lakše njihovim prijateljima da se razmenjuju naizmenično sa Android ili iPhone korisnicima. Ja koristim Android telefon, kada me prijatelji dodaju u grupu na iMessage, stvarno imam neprijatno i čudno iskustvo. Ne možete ni lajkovati poruke. To je veoma čudno iskustvo, ni grupni video poziv ne radi. U njihovom interesu je da ljudi ne koriste WhatsApp zato što ne žele da ljudi koriste ni Android telefone".

O uslovima korišćenja i šta su one sve izazvale kaže:

"Ovo novo ažuriranje ne donosi nikakvu promenu kada su u pitanju vaše lične poruke, ništa se ne menja. Opisali smo nove opcije koje su predviđene za preduzeća, gradimo način da korisnici mogu da razgovaraju sa njima, ako to hoće. Oni to ne moraju da rade, ali oni mogu da imaju kontrolu ako to žele. Ljudi žele da njihove poruke ostanu privatne, i sa time se slažem. Zbog toga se borimo jako kako bi svetu dostavili end-to-end enkripciju, te je branimo širom sveta uprkos skepticizmu pojedinih vlada, ili ljudi koji se protive takvoj sigurnosti. Korisnicima je stalo do privatnosti! Zato me nije iznenadilo da ljudi misle da nešto menjamo, i ja bih bio uznemiren. Ovo je bolan podsetnik zašto je važno da komuniciramo sa našim korisnicima" - otkriva CEO WhatsApp kompanije, a prenosi Onezero.Medium.

Upitan zašto ljudi nemaju poverenja u Facebook, Katkart kaže:

"Mislim da u ovom slučaju, ono što smo videli u istraživanju pokazuje da su mnogi zbunjeni oko toga šta Facebook znači. Ono što smo mi čuli je da ljudi pričaju o podacima i Facebook-u. Njima Facebook nije pao na pamet kao kompanija, već kao aplikacija koju koriste, i koju vole da koriste, društvene mreže su mesto gde se njihovi prijatelji nalaze, a oni vide preko njih šta sve rade. Zato smo videli primere gde ljudi pitaju da li će se njihove poruke pojaviti na Facebook-u i da li će ih njihovi prijatelji videti. To je veoma pogodilo ljude zato što je Facebook za njih mesto na kom se njihovi prijatelji nalaze. Znam da su pojedini zabrinuti, ali mnogima u glavi nije bila kompanija, već aplikacija na telefonu".

Možda će vas zanimati:

Kada ga je Aleks Kantrovic, voditelj podkasta Big Technology Podcast, podsetio na to da te kompanije razmenjuju dosta podataka, ovaj je odgovorio: "Upotreba podataka koji su vezani za reklame u WhatsApp-u su veoma limitirani. Mi nemamo reklame, mi ne vidimo vaše poruke, mi ne znamo sadržaj istih. Ne vodimo evidenciju ko šalje poruke i sigurno se ne koristi za oglase. Ne koristimo podatke neke grupe za reklame. Mnogo stvari koje smo čuli da su korisnici zabrinuti, prosto nisu istina. Daću vam dva solidna primera gde su reklame uključene, zbog čega ne možemo da napravimo saopštenje".

CEO kompanije WhatsApp je u jednom dahu nastavio: "Prvi primer je, imamo mnogo poslodavaca na WhatsApp-u koji žele da se reklamiraju na Facebook-u i Instagram-u, umesto toga da im se pojavi reklama koja vodi do nove internet stranice, napravili smo da preduzeća mogu da pošalju poruku. Mi mislimo da je to mnogo bolji doživljaj za korisnike i oglašivače zato što je teže učitati sajtove preko jeftinijih telefona, a mnoga mala preduzeća nemaju svoje stranice. Oni pokreću reklame na Facebook-u gde stoji dugme "Pošalji poruku na WhatsApp-u". Vi vidite tu poruku jedino ako imate našu aplikaciju na telefonu, i ukoliko kliknete na tu reklamu sa Fejsa, to očigledno menja reklamu koju vidite na toj mreži. Drugi primer je ako pošaljete poruku nekom preduzeću, mi nemamo te podatke, ali ta preduzeća imaju, oni znaju kome šaljete poruku. Sasvim je moguće da vam ta preduzeća pošalju reklamne kampanje putem Google-a ili Facebook-a, pa čak i putem mejla" - ističe Vil Katkart koji otkriva da naplaćuju preduzećima kada im korisnici pošalju poruku, kada stupe u kontakt sa njima, kao i njihovu sposobnost da pristupe poruci i da odgovore na istu.

Upitan da prokomentariše uspeh aplikacije Signal, rekao je: "Postoji veliki broj aplikacija zbog kojih smo zabrinuti sve vreme, to je jedna od dinamika slanje poruka. Ljudi imaju veliki broj aplikacija za dopisivanje, te ih sporadično koriste, a veliki broj nastavlja da raste. Mislim da ljudi, mnogo, baš mnogo cene WhatsApp zbog toga što smo mi uzbuđeni oko toga da je poboljšamo i unapredimo. Nema nekog smisla da poruka ostane na uređaju zauvek. Mislimo često o metafori WhatsApp-a, a to je da pomažemo ljudima da stupe u kontakt kao da su jedan naspram drugog, mi ne šetamo svetom sa sve magnetofonom u rukama".

Možda će vas zanimati:

Zanimljivo da na aplikaciji Signal radi jedan od kreatora WhatsApp-a, Brajan Aktonkoji je nakon odlaska iz te kompanije nebrojano puta isticao da je Facebook loša korporacija: "Imamo mnogo poštovanja prema toj kompaniji. End-to-end enkripciju koristi i Signal. Mislim da ne radimo dobar posao ukoliko nemamo uključen alarm o drugim aplikacijama kao što su Signal, Telegram, iMessage... Iz moje perspektive nemam osećaj da nas je Brajan izdao, mislim da je on sjajan, svi ljudi koji su napravili WhatsApp su fenomenalni. Mislim da je kul što ljudi mogu da nastave da razvijaju ovu industriju. To je veoma dobra stvar! Uobičajno je da veliki broj ljudi sa kojima sam radio u Facebook-u tokom godina ode i radi neke druge kul stvari. To je kompetativna scena, što je dobra stvar. Da li bi moj posao bio lakši kada niko ne bi radio na aplikacijama za dopisivanje? Apsolutno. Ali to nije svet, svet je gde se ljudi kreću i smišljaju nove ideje, to je dobro" - smatra predsednik kompanije WhatsApp.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA